Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014

Τι θέλω -Γ. Δροσίνης (Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα)


Δε θέλω του κισσού το γλαροψήλωμα, 
σε ξένα αναστηλώματα δεμένο, 
ας είμαι ένα καλάμι, ένα χαμόδεντρο, 
μα όσο ανεβαίνω, μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν’ ανεβαίνω.







Δε θέλω του γυαλιού το λαμπροφέγγισμα, 
που δίνεται του φεγγο ηλιού τη χάρη, 
θέλω να δίνω φως, από τη φλόγα μου, 
κι ας είμαι ένα, κι ας είμαι ένα ταπεινό λυχνάρι.





Δε θέλω του κισσού το γλαροψήλωμα, 
σε ξένα αναστηλώματα δεμένο, 
ας είμαι ένα καλάμι, ένα χαμόδεντρο, 
μα όσο ανεβαίνω, μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν’ ανεβαίνω


Ένα ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη(1859-1951) ποιητής, πεζογράφος και δημοσιογράφος.
Ακολουθεί το ποίημα μελοποιημένο σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη με την φωνή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου και την Χορωδία του Δ. Τυπάλδου. 




Με αυτή την ανάρτηση συμμετέχω στο "Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα" μια  ιδέα που είχε η Μαρία από το blog mia-matia-ston-ilio.



Ο τελευταίος στίχος "μα όσο ανεβαίνω, μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν' ανεβαίνω" είναι στάση ζωής. Όσο και αν μου αρέσει σαν φυτό ο κισσός ποτέ δεν σκέφτηκα να τον μιμηθώ. Μου αρέσει να στηρίζομαι στις δικές μου δυνάμεις (ίσως γι' αυτό να μην έφτασα ψηλά χαχα!).
Φιλάκια!

22 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό ποίημα
    με πολλά μηνύματα!!!
    Καλή Κυριακή να έχεις...

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. °º。✿✿彡
    Gostei do vídeo. Música suave, vozes bonitas, imagens bonitas.
    Eu não o que estão cantando, mas é bonito.

    °º。✿
    Boa semana!
    Beijinhos do Brasil.✿º°。

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ διδακτικό.
    Ο Δροσίνης είναι από τα μέρη μου.
    Χαίρομαι που συμμετέχεις και συ.
    Σ΄ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελένη μου!!! Τι πανέμορφο ποίημα επέλεξες!! Κι έχεις απόλυτο δίκιο για το νόημα των λέξεών του!!!
    Μια μαντιναδούλα που αγαπώ λέει: με τα φτερά σου να πετάς κι αν είναι και μπαλωμένα. Στα χαμηλά καλύτερα παρά ψηλά με ξένα!!!
    Δικά μας και τα ύψη και τα βάθη καλή μου!!! Σε φιλώ γλυκά και καλή Κυριακή να χεις!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι μου θύμησες Ελένη μου!!!!
    Από το δημοτικό θυμάμαι αυτό το ποίημα και αυτό θα διάλεγα κι εγώ!!!!!
    Δεν έχει σημασία πόσο ψηλά θα ανεβούμε, φτάνει να το κάνουμε μόνοι μας!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τί πανέμορφο ποιήμα Ελένη μου!!Υπέροχη η συμμετοχή σου!!Αλλά καί οι φωτογραφίες σου μοναδικές!!Καλό απόγευμα!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το σωστό Ελένη μου είναι αυτό που λες ,να ανεβαίνουμε και να προοδεύουμε με την αξία μας και τη δουλειά μας. Τώρα αν γίνετε πάντα έτσι, δυστυχώς όχι. Καλή εβδομάδα σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τέλειο, με εκφράζει πολύ αυτό τον καιρό!

    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αχ Ελένη μου, επειδή είναι και δική μου στάση ζωής έμεινα λες χαμόδεντρο?...χαχα!
    Λένε πως ο κισσός μαζεύει και ποντίκια, οπότε καλύτερα χαμόδεντρο τελικά!
    Τέλεια επιλογή!!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τι όμορφο τούτο το ποίημα του Δροσίνη!και εσύ το συνέδεσες με σπουδαία μουσική και όμορφες εικόνες. μπράβο Ελένη μου!
    σε φιλώ και σε καληνυχτίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. υπεροχο φιλη μου!

    Καλη εβδομαδα να έχουμε! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπέροχο ποιήμα Ελένη!!! Μόνος να ανεβαίνω..
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου Ελένη μου!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολυ ομορφο ποιημα το οποιο δεν γνωριζα.
    ΕΥχαριστουμε που μας το γνωρισες Ελενη μου
    Πολλα φιλια, καλη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν τον γνώριζα, σ'ευχαριστούμε που το μοιράστηκες!
    Αγαπώ Παπακωνσταντίνου από μικρή, μεγάλωσα με όλα τα τραγούδια του!
    Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ ωραία η συμμετοχή σου, Ελένη μου!
    Δεν είχα ξανακούσει το τραγούδι!!!!!!!!!
    Φιλάκια!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ ομορφη η συμμετοχή σου Ελένη !!!το μαθαιναμε στο δημοτικο !!!και εγω στα παιδιά μου αυτό λέω να μη θέλουν του κισσου το γλαροψηλωμα.!!!!Να εισαι καλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπέροχο ποίημα, υπέροχο τραγούδι και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για την στάση ζωής! Χαμόδεντρο βλέπεις κι εγώ! :) Καλό βράδυ Ελένη μου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αχ! πως μου ξέφυγε αυτό το ποίημα της συλλογής;
    Η αλήθεια είναι πως δεν γνώριζα το ποίημα, Ελένη μου!
    Χαίρομαι που το διαβάζω στον χώρο σου και συμφωνώ πως πρέπει να στηριζόμαστε στις δικές μας δυνάμεις!
    Θεωρώ πως με αυτό τον τρόπο φτάνουμε πνευματικά πιο ψηλά και αυτή είναι για μένα η ουσία!
    Α! μου άρεσε πολύ η φωτογραφία με τα φανάρια.. τι ρομαντισμός!
    Φιλάκια και καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τι ομορφα λογια Ελενη μου !! μου αρεσε πολυ και το ποιημα αυτο και οι φωτογραφιες σου ...οσο για το ανεβασμα καλυτερα μονοι ...ανεξαρτητοι και οπου φτασουμε ...δεν ειναι ανγκη και πολυ ψηλα γιατι και εκει ζαλιζεται ο ανθρωπος, φιλια πολλα και καλο Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. το πιο ομορφο παντρεμα σε Δροσινη και τη μουσικη του Θεοδωρακη , τοχουν τραγουδησει και οι κορες μου οταν ηταν στη χορωδια Τυπαλδου χιλια φιλια καρδια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή