Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023

Ετήσιος απολογισμός ευγνωμοσύνης

(δικτυακό δρώμενο)


Το  2022 είναι πια παρελθόν.  Ευκαιρία για  ετήσιο απολογισμό. Ηθικός αυτουργός τούτου του απολογισμού  η Μαρίνα που μας προέτρεψε να κάνουμε αυτόν τον απολογισμό γράφοντας μία λέξη που χαρακτήρισε τον κάθε μήνα ξεχωριστά και να την αιτιολογήσουμε. Επίσης να γράψουμε και κάτι για το οποίο είμαστε ευγνώμονες για τον κάθε μήνα. 
Η χρονιά που πέρασε σε γενικό επίπεδο είχε πανδημία, πόλεμο στη γειτονιά μας, γυναικοκτονίες, αποτρόπαια εγκλήματα, παιδική κακοποίηση, ακρίβεια και άλλα δυσάρεστα.

Σε προσωπικό επίπεδο  πάλι δεν ήταν καλύτερη. Ήταν μία χρονιά που είχε αγωνία στα επίπεδα του πανικού. Όσο για τη χαρά αρκέστηκε να μπαίνει μόνο από μικρές χαραμάδες.

Είμαστε ακόμα ζωντανοί...όσο ακούμε το χειροκρότημα...




Η λέξη που χαρακτήρισε τον Ιανουάριο είναι: Ανθρωπιά

Γιατί: Η χρονιά αυτή γενικά χαρακτηρίστηκε από σοβαρά προβλήματα υγείας του συζύγου που κληρονομήθηκαν από την προηγούμενη, οπότε οι επισκέψεις στο νοσοκομείο συχνές.  Βρέθηκα λοιπόν σε κάποια αίθουσα αναμονής νοσοκομείου και είδα το νοσηλευτικό προσωπικό να φροντίζουν με προθυμία έναν άστεγο που ήταν σε άθλια κατάσταση (τον έκαναν μπάνιο, του βρήκαν ζεστά και καθαρά ρούχα, τον τάισαν και τον οδήγησαν στον γιατρό για τα περαιτέρω).

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Ιανουάριο είναι: ότι αυτό το περιστατικό μου ζέστανε την καρδιά.






Η λέξη που χαρακτήρισε τον Φεβρουάριο: Αμυγδαλιά

Γιατί: όταν βλέπω  αυτό το δέντρο ανθισμένο μέσα στο καταχείμωνο μου ανεβάζει την ψυχολογία. Όπως αυτό το δέντρο μέσα στον χιονιά ανθίζει, σκέφτομαι ότι μπορώ να τα καταφέρω και εγώ στα δύσκολα.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Φεβρουάριο είναι: ότι η αισιοδοξία  δεν με εγκατέλειψε.





Η λέξη που χαρακτήρισε τον Μάρτιο είναι: Έξοδα

Γιατί: Η ΔΕΗ έφαγε σχεδόν όλο το μισθό, ελλείψει κεντρικής θέρμανσης (η πολυκατοικία έχει να βάλει πετρέλαιο από το 2010) τα air cοndition  δούλευαν στο φουλ.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Μάρτιο είναι: Ότι καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά.


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Απρίλιο είναι: Επέμβαση

Γιατί: Ήταν μια χρονιά που τα νοσοκομεία δεν μας έλειψαν και μέσα σε όλα αυτά αφαίρεσα τη χολή.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Απρίλιο είναι: ότι η επιστήμη έχει κάνει άλματα σε όλους τους τομείς και έτσι την μία μέρα έκανα την επέμβαση και την άλλη ήμουν στο σπίτι υγιής. 



Η λέξη που χαρακτήρισε το Μάιο είναι: Δώρα

Γιατί: Πήρα δωράκια, ψήγματα χαράς. Είναι ο μήνας που έχω τα γενέθλια μου, την γιορτή μου και επέτειο γάμου.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Μάιο είναι: ότι μετά από 40 χρόνια γάμου είμαστε μαζί δεμένοι με μια αγάπη ανεξάντλητη.



Η λέξη που χαρακτήρισε τον Ιούνιο είναι: Ιόνιο (πέλαγος)

Γιατί: Το έβλεπα κάθε πρωί αυτόν το μήνα. Έβλεπα την ανατολή του ήλιου να χρυσίζει τα νερά του.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Ιούνιο είναι: ότι μπορούσα να δροσίζομαι στα νερά του Ιονίου και  περπατούσα  δίπλα στο κύμα του. Καθάριζε για λίγο το μυαλό μου από τα προβλήματα.

 


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Ιούλιο είναι: Νοσοκομείο

Γιατί: τον μισό μήνα τον πέρασα στο νοσοκομείο. Ο σύζυγος έκανε σοβαρή εγχείρηση.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Ιούλιο είναι: ότι όλα πήγαν καλά.



Η λέξη που χαρακτήρισε τον Αύγουστο είναι: Δύναμη

Γιατί: Τα σοβαρά προβλήματα υγείας του συζύγου δοκίμασαν τις αντοχές μου και αυτόν το μήνα.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Αύγουστο είναι: Ότι με την βοήθεια του Θεού και των παιδιών μου  κατάφερα να ανταπεξέλθω σ' όλη αυτή τη δοκιμασία.

 


Η λέξη που χαρακτήρισε τον Σεπτέμβριο είναι: Διακοπές

Γιατί: Γιατί ναι, παρά τις δυσκολίες καταφέραμε και πήγαμε ολιγοήμερες διακοπές, για να ανέβει λίγο το ηθικό μας και η ψυχολογία μας.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Σεπτέμβριο είναι: ότι συνεχίζω να βλέπω, παρά τα δύσκολα, την θετική πλευρά της ζωής.



Η λέξη που χαρακτήρισε τον Οκτώβριο είναι: Συνάντηση 

Γιατί: Συνάντησα  διαδικτυακές φίλες. Ευκαιρία γι' αυτό η παρουσίαση του  βιβλίου της Μαρίας Κανελλάκη " Στα παπούτσια των άλλων" που έγινε στον Πύργο! 

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Οκτώβριο είναι: ότι το διαδίκτυο μου έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσω αξιόλογους ανθρώπους. Όλους εσάς!




Η λέξη που χαρακτήρισε τον Νοέμβριο είναι: Αγωνία 

Γιατί: Είμαι σε αναμονή ιατρικών εξετάσεων του συζύγου.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Νοέμβριο είναι: ότι τουλάχιστον η ομάδα των γιατρών που τον παρακολουθούν είναι άριστη.



Η λέξη που χαρακτήρισε τον Δεκέμβριο είναι: Αναμονή

Γιατί: Περιμένω τα παιδιά (τον γιο μου με τη γυναίκα του) να έρθουν από τις Βρυξέλες που ζουν.

Ένα πράγμα για το οποίο ένιωσα ευγνωμοσύνη τον Δεκέμβριο είναι: ότι όλη η οικογένεια μαζεμένη,  παιδιά και εγγόνια, γιορτάσαμε όμορφα τα Χριστούγεννα.



Αυτή ήταν η χρονιά που πέρασε με τα καλά της και τα άσχημά της.

Τα άσχημα ήταν περισσότερα από τα καλά, γιατί το πολυτιμότερο αγαθό που είναι η υγεία, μας γύρισε την πλάτη, ωστόσο προσπαθώ να στηρίζω τους γύρω μου ψυχικά και σωματικά. 

Οπότε το μόνο πράγμα που εύχομαι για το 2023 είναι να έχουμε την ΥΓΕΙΑ μας!

Υ.Γ. Το θετικό είναι ότι με τις αναμονές και τα ξενύχτια καταφέρα να διαβάσω περίπου πενήντα βιβλία μέσα στο 2022.

υ.γ. οι εικόνες είναι όλες από το διαδίκτυο και ανήκουν στους δημιουργούς τους.







36 σχόλια:

  1. Ελένη μου, πραγματικά ανθρωπιά το περιστατικό με τον άστεγο και ζέστανε και τη δική μας καρδιά.
    Για τα προβλήματα υγείας τι να πω; Σας νιώθω. Και εύχομαι από καρδιάς όλα να είναι όλα περαστικά και το 2023 να φέρει υγεία αμέτρητη! Γιατί όσα και να ευχόμαστε, η υγεία είναι το παν. Οπότε υγεία, υγεία και πάλι υγεία.
    Χαίρομαι που ο Δεκέμβρης έκλεισε με θετική νότα και οικογενειακή θαλπωρή, γιατί αυτές οι όμορφες στιγμές μας δίνουν δύναμη.
    Εύχομαι από καρδιάς, ο απολογισμός του '23 να 'χει περισσότερες θετικές λέξεις και να 'ναι γενικά το 2023 μια καλύτερη χρονιά για όλους μας.
    Ευχαριστώ που πήρες και εσύ μέρος Ελένη μου, στο ταξίδι της ευγνωμοσύνης.
    Πολλά πολλά φιλιά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου τούτος ο απολογισμός ήταν δύσκολος, αλλά είχε και καλές στιγμές η χρονιά που πέρασε.
      Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  2. Και τι δεν είχε αυτή η χρονιά λοιπόν... Παρά τις αντιξοότητες, όμως, τα αντιμετώπισες όλα με θετική διάθεση και θάρρος.Και χαίρομαι που όλα αποκαθίστανται σιγά σιγά, Ελένη μου. Κυρίως τα θέματα υγείας. Με συγκίνησες πολύ που με έβαλες στον απολογισμό σου και σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου! Να ευχηθώ η χρονιά που έφυγε, να πήρε μαζί της όλο το αρνητικό φορτίο. Να έχετε μια πιο γενναιόδωρη νέα χρονιά σε υγεία και χαρούμενες εμπειρίες.
    Τα φιλιά και την αγάπη μου, Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου εκτιμώ πολύ όλους τους φίλους εδώ που έχουμε γίνει μία παρέα και χαίρομαι όταν κάποιος από όλους μας προοδεύει.
      Χαίρομαι επίσης και για το καινούργιο σου βιβλίο. Καλοτάξιδο!

      Διαγραφή
  3. Ελένη μου, είναι ευδιάκριτος ο "Γολγοθάς" τόσο ο δικός σου όσο και του συζύγου. Όσο επίσης είναι ευδιάκριτος και σαφής ο πόθος της νίκης πάνω στις δοκιμασίες, το πάθος για ζωή και ξεπέρασμα της κρίσης, η αγάπη για τη σφυρηλάτηση της οικογενειακής ενότητας.
    Και τέλος η ελπίδα, την οποία πιστεύω, κρατώ και εύχομαι για τούτον τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς.
    Εύχομαι στο σύντροφό σου, το καλύτερο, Ελένη μου. Με την καρδιά μου. Αεικίνητη, δεν έσκυψες ποτέ το κεφάλι απέναντι στο δύσκολο αυτό αγώνα. Και μέσα σε όλα αυτά, δεν έπαψες στιγμή να είσαι δίπλα μας εδώ, συμμετέχουσα, παρούσα στη συντροφιά μας. Δείγμα της ψυχής και του πείσματος ζωής που σε διέκρινε.
    Υποκλίνομαι με σεβασμό απέναντι σ' αυτή τη στάση, Ελένη μου.
    Καλή χρονιά με κάθε μου ευχή να σού ευχηθώ. Το αξίζετε και το δικαιούστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου ναι είναι δύσκολη κατάσταση, αλλά το αντιμετωπίζουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία. Έχουμε αγάπη μεταξύ μας και απέραντη αγάπη από τα παιδιά μας. Βέβαια πέρα από τα παιδιά μας και δύο τρία άλλα άτομα κανένας δεν ξέρει ότι υπάρχει πρόβλημα υγείας, ο σύζυγος δεν θέλει να το ξέρει κανείς και εγώ τα έγραψα όλα αυτά γιατί ξέρω πως τούτη την ανάρτηση δεν θα την διαβάσει, ούτε βέβαια και κάποιος από τους φίλους μας. Γι' αυτό δεν το ανέβασα στο fb.
      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  4. Ζόρικος ο χρόνος που πέρασε για σας. Όταν αφορά θέματα υγείας τότε μόνο ευχές χωρούν για θετική έκβαση όλων των προβλημάτων. Είσαι μαχήτρια το εδειξε η χρονιά που πέρασε.
    Εύχομαι όλα να είναι πλέον περαστικά και ο νέος χρόνος να φέρει μόνο χαρές στο σπιτικό σας. Να σαι καλά Ελένη μου και πάντα όποια προβλήματα παρουσιάζονται να είναι μικρούλια και ανευ σημασίας
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελένη μου με φοβερή δύναμη και αντοχή ξεπεράσατε αρκετά προβλήματα υγείας. Εύχομαι πάντα το καλύτερο για εσάς! Επίσης είναι σημαντικό να αντλείς δυνάμεις, και να αλλάζεις την ψυχολογία σου με ένα δέντρο και με ένα ηλιοβασίλεμα. Θέλει πολύ εκπαίδευση ψυχής αυτό! Μετά την υγεία το σημαντικότερο είναι η αγάπη που έχετε! Δύο πράγματα απαραίτητα για την πορεία μας στη ζωή! Σου εύχομαι καλύτερο και πιο ήρεμο το 2023! Να είστε υγιείς, αγαπημένοι και ήρεμοι! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ψυχολογία Μαίρη μου σε τέτοιες καταστάσεις παίζει βασικό ρόλο.
      Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  6. Ενας απολογισμός που είχε τις δυσκολίες του Ελένη μου, αλλά που βαίνουν προς την λύση τους ελπίζουμε. Θα μείνω στην δύναμη που σου δίνει η αγάπη για τον αγαπημένο σου σύντροφο...λίγο πολύ όλοι μας περνάμε από δύσκολες στιγμές.
    Το να είναι περαστικές , είναι αυτό που επιθυμούμε Ελένη μου μόνο υπομονή θέλει.
    Εύχομαι και πιστεύω ότι οι εξετάσεις που περιμένετε, θα είναι καλές και όλα αυτά στο τέλος όταν θα περάσουν θα είναι απλά μια ανάμνηση.
    Καλή χρονιά με υγεία και μόνο...η αγάπη υπάρχει και είναι παντού γύρω σας. φιλιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ελένη μου! Εύχομαι η χρονιά που πέρασε να πήρε μαζί της όλα τα άσχημα. Δοκιμάστηκες και βγήκες δυνατή μέσα από μια σειρά κακοτυχίες. Η καινούργια χρονιά εύχομαι να κυλήσει με ευχάριστα μόνο, η δοκιμασία που περνάς να είναι η τελευταία. Περαστικά στον σύζυγο, υγεία και καλή δύναμη σε όλους.
    Καλή Χρονιά Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μετά απ' όσα διάβασα, Ελένη μου, για την περιπέτεια του συζύγου σου, ένα μόνο θα σας ευχηθώ για τον νέο χρόνο...Υγεία, πάνω απ' όλα!!! Και όλα τα άλλα αντιμετωπίζονται!
    Χαρές να έχετε στο σπιτικό σας, να χαίρεστε τα παιδιά και τα εγγόνια σας και να σας χαίρονται κι αυτά!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολλά τα δύσκολα του 22, αλλά και με ωραίες στιγμές.
    Εύχομαι από καρδιάς ότι καλύτερο για την υγεΙα του συζύγου και καλή δύναμη σε σένα για να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες.
    Ας φέρει ο νέος χρόνος μόνον όμορφες στιγμές !!!!!
    Σου στέλνω την αγάπη μου και πολλά φιλιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή Χρονιά, Ελένη! Με υγεία (και λιγότερες επισκέψεις στα νοσοκομεία), δύναμη ( την οποία χρειαζόμαστε όσο μεγαλώνουμε, όλο και περισσότερο) και πολλές χαρές ( οι οποίες μας φτιάχνουνε απλώς την ημέρα)!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραίες ευχές. Σ' ευχαριστώ πολύ.
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχεις πολλή δύναμη μέσα σου, Ελένη και σε θαυμάζω!
    Δεν πέρασες και λίγα και όμως αισιοδοξείς!
    Εμένα με παρέσυρες και σε ευχαριστώ!
    Υγεία και πάλι υγεία εύχομαι και όλα να πάνε καλύτερα με τον
    άντρα σου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το προσπαθώ Αριστέα μου.
      Υγεία και δύναμη εύχομαι και σε σένα γιατί ξέρω ότι περνάς δύσκολη φάση με τους γονείς σου.

      Διαγραφή
  13. Μα τί να πω Ελενάρα μου.. Σας δοκίμασε αρκετά το '22 κι εσένα και τον σύζυγο, αλλά αν το "πόρισμα" έπρεπε να βγει τον Δεκέμβρη, τα παιδιά σας και τα εγγόνια σας, ήταν η αποζημίωση.. Καλή σας δύναμη και μια πολύ καλύτερη χρονιά! Την αγάπη μου. 🧡🍂🍁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ ευχαριστώ Πέτρα μου. Εύχομαι και σε σένα τα καλύτερα.
      Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  14. Ελένη, τι να ευχηθώ για το 2023; Φυσικά το υπέρτατο αγαθό ΥΓΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ και μακριά από νοσοκομεία. Όσο είναι δυνατόν τα άσχημα να είναι λιγότερα, διαχειρίσιμα και τα όμορφα περισσότερα και φουλ μες τα χαμόγελα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. τι ομορφα οσα εγραψεεεεεεε
    αχ κουραγιο ψυχη μου
    αγαπη ειναι η πιο μεγαλη δυναμηηηηηηη
    δευτερη υπομονη και ελπιδααααααααααα
    καλη χρονια γεματα ομορφες στιγμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ζορικη η χρονιά σας, μπράβο που μέσα σε όλα κρατάς τη θετική σου διαθεση! Περαστικά στο συζυγο κι αλλά 40 χρόνια μαζί ευχομαι! Καλη χρονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ελένη μου σου εύχομαι η νέα χρονιά να σου χαρίσει υγεία χαρά δύναμη δημιουργία σε σένα και την οικογένειά σου χωρίς τα προβλήματα υγείας της προηγούμενης χρόνιας
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Να πάει και να μη ξανάρθει τέτοια χρονιά Ελένη μου .
    Εύχομαι από καρδιάς , περαστικά σας.
    Η αισιοδοξία και η αγάπη είναι μεγάλες δυνάμεις.
    Ευτυχώς είχες το κουράγιο να νιώσεις ευγνωμοσύνη και για τα όσα καλά συνέβησαν!.
    Πολλά φιλιά και μια καλύτερη χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή