Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

Ο ζωγράφος





 Ώρες τώρα καθόταν στο εργαστήρι του

και κοίταζε με βλέμμα απλανές τον άσπρο καμβά.

Απότομα σηκώνεται και βάζει μουσική στη διαπασών.

Ο ήχος των κρουστών εισβάλει στον χώρο.

Η λαχτάρα του να αποτυπώσει τον πόνο του είναι έντονη.

Βουτάει τα χέρια του στο μαύρο χρώμα

και με βίαιες κινήσεις το απλώνει πάνω στον καμβά.

Ύστερα παίρνει  ένα κόκκινο της πορφύρας

και το χύνει καταμεσής, σαν λάβα  που ξεπετιέται από ηφαίστειο.

Τα δυο χρώματα παλεύουν ανάμεσα στα δάχτυλά του ποιο θα επικρατήσει.

Ποιο θα αποτυπώσει καλύτερα την απώλεια Εκείνης.

Ποιο θα αποτυπώσει καλύτερα τον θάνατο αλλά και το πάθος.

Βρίσκεται σε έκσταση, την κατηγορεί που δόθηκε στον θάνατο,

και τον άφησε μόνο.

Η μουσική αλλάζει, το βιολί που ακούγεται τον ηρεμεί.

Σαν όνειρο έρχεται η μορφή της μπροστά του.

Τώρα βάζει και άλλα χρώματα  στα χέρια του και

πλάθει την μορφή της σαν οπτασία, αέρινη,

ενώ δάκρυα κυλούν στο πρόσωπό  του. Δάκρυα λυτρωτικά.

Ένα φλάουτο μπαίνει στο ρυθμό της μουσικής

και εκείνος βουτάει τα δάχτυλά του σε ένα απαλό μοβ

και ζωγραφίζει μία ντελικάτη βιολέτα στο μέρος της καρδιάς,

της καρδιάς που σταμάτησε πρόωρα να κτυπά.

Χύνει λίγο από το άρωμά της τριγύρω

και κάνει σπονδή στον έρωτα και στην αγάπη.



Αυτό το ποίημα το είχα γράψει παλιότερα για το "παιχνίδι των 5 λέξεων"
(οι εικόνες είναι από το διαδίκτυο). 

14 σχόλια:

  1. Τι λες τώρα, Ελένη μου! Αλήθεια ποιες ήταν οι λέξεις, κορίτσι μου; Και ειλικρινά, αυτό το παιχνίδι το αγαπούσα και ήταν το πρώτο, που βίωσα εδώ στη γειτονιά. Θέλω να πιστεύω ότι η αγαπημένη μας φίλη, Μαρία Μ. είναι καλά! Γιατί όντως μάς λείπει καιρό τώρα.
    Η πάλη των συναισθημάτων πάνω σε ένα καμβά με τα χρώματα εργαλεία έκφρασης. Κάπως έτσι γεννήθηκαν τα μεγάλα έργα τέχνης, καλή μου φίλη.
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου "οι 5 λέξεις" ήταν το πρώτο δρώμενο που έλαβα και εγώ μέρος από την γέννησή του. Το είχε ξεκινήσει η Φλώρα άλλη αγαπημένη φίλη είχε το blog "texnistories" και μετά το ανέλαβε η Μαρία επίσης αγαπημένη.
      Οι 5 λέξεις ήταν: λαχτάρα, χρώμα, όνειρο, βιολέτα, αγάπη. Η λέξη "χρώμα" με ενέπνευσε και κινήθηκα γύρω απ' αυτό.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Βρε Ελένη μου τι ωραίο που είναι! Συγκλονιστικό , κατάφερες μέσω των χρωμάτων να μας δώσεις τον πόνο της απώλειας του ζωγράφου, να νιώσουε την αγάπη που πληγώθηκε. Μπράβο χίλια μπράβο. Εγώ πάντως αυτό δεν το θυμάμαι στις '' 5 λέξεις''. Ίσως ήταν πριν αρχίσω να μετέχω εγώ
    Σ'ευχαριστώ γι αυτό που διάβασα
    Υπέροχο
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου ήταν από τις πρώτες συμμετοχές μου, τότε που το παιχνίδι το διοργάνωνε η Φλώρα. Γι' αυτό το ανέβασα.
      Καλό σου βράδυ.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Η πάλη του μαύρου ( θάνατος, κατάθλιψη, άρνηση) με το χρώμα του πάθους και της έντασης. Υπέροχη γραφή, στην οποία πρόσθεσες και την αίσθηση της μουσικής, η οποία ξεδιαλύνει κάπως ( ή καταλαγιάζει) τα αισθήματα.
    Την Καλημέρα μου, Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βασίλη
      Η μουσική έδωσε το έναυσμα ώστε να αφυπνιστούν οι αισθήσεις του ζωγράφου και να μπορέσει να διαχειριστεί τον πόνο μέσω της τέχνης του.
      Σ' ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  4. Μια στάλα κόκκινο στο μαύρο της ψυχής του. Δεν μπορεί να ξεφύγει, μα η μουσική απαλύνει την αγάπη, ακατάλυτη και τον λυτρώνει.
    Ελένη μου, απλά, Υ-πέ-ρο-χο!!!!!!!
    Πολλά Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάρα πολύ επιτυχημένο μπράβο, καταπληκτικό !!!!
    Τα φιλιά μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θλιβερά υπέροχο..
    Κάθε νότα και χρώμα,
    κάθε χρώμα και συναίσθημα..
    Η απώλεια διάχυτη στο ποίημα.
    Πολύ όμορφο Ελένη μου! 😘🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή την απώλεια ήθελα να αποτυπώσω με νότες και χρώματα.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Πόσο δυνατές εικόνες δίνει αυτό το ποίημα σου Ελένη μου!
    Σαν να τον βλέπεις μπροστά σου να δημιουργεί!
    Είμαι σίγουρη ότι ξαναπέρασα κι άφησα σχόλιο.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ώρα που το έγραφα είχα μπει στο ρόλο του ζωγράφου και ένιωθα τα συναισθήματα που ένιωσε και εκείνος προκειμένου να αποτυπώσει την απώλεια.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή