Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Λαβωμένες μνήμες




Νοέμβριος 1970. Ο καθηγητής του Αστικού Δικαίου κλείδωσε το γραφείο του  και ετοιμάστηκε να φύγει Μετά έβγαλε από την τσέπη του  ένα νόμισμα για να πάρει ένα αναψυκτικό από το αυτόματο μηχάνημα. Πίσω του ένοιωσε μια λαχανιασμένη ανάσα.
-Κύριε καθηγητά ευτυχώς που σας πρόλαβα. Ήθελα να σας παραδώσω την εργασία μου.
Ο καθηγητής γύρισε και κοίταξε τον νεαρό. Το βλέμμα του καθαρό και φωτεινό του φάνηκε γνώριμο. Ξεκλείδωσε πάλι την πόρτα του γραφείου και είπε στον νεαρό να περάσει μέσα.
-Πως σε λένε νεαρέ μου;
-Αλέξη Γεωργίου.
Ο καθηγητής τον κοίταξε πάλι, έχοντας την ίδια αίσθηση ότι κάπου τον είχε ξαναδεί, αλλά το όνομα δεν του έλεγε τίποτα.
-Αυτή είναι η εργασία μου, είπε ο νεαρός και του άφησε επάνω στο γραφείο μερικές δακτυλογραφημένες σελίδες.
Το βλέμμα του καθηγητή έπεσε στο ρολόι του νεαρού που φάνηκε στον καρπό του καθώς του παρέδιδε την εργασία του. Δεν μπορεί, αυτό το ρολόι είναι ίδιο με εκείνου, το ασυνήθιστο χρώμα στο καντράν το έκανε  μοναδικό. Ο καθηγητής έπιασε ταραγμένος το χέρι του φοιτητή και κοίταξε επίμονα το ρολόι.
-Ήταν του πατέρα μου, είπε ο νεαρός, δυστυχώς δεν τον γνώρισα και είναι το μοναδικό πράγμα που έχω από εκείνον, καθώς και το όνομά του, Αλέξη τον έλεγαν, Αλέξη Παναγιώτου… τον έχασα πριν γεννηθώ. Το Γεωργίου είναι του πατριού μου.
-Νεαρέ μου την μητέρα σου την λένε Θάλεια;
-Ναι, την ξέρετε;
-Την ήξερα, όπως ήξερα και τον   πατέρα σου ο οποίος ήταν κάτι παραπάνω από φίλος μου, ήταν αδελφός.
φιλία μας με τον πατέρα σου ήρθε στα φοιτητικά μας χρόνια. Μαζί με την μητέρα σου, συμφοιτήτρια μας και αυτή είμαστε αχώριστοι.  Έμελλε όμως να μας χωρίσει ο πόλεμος. Μαζί καταταχτήκαμε και βρεθήκαμε στον ίδιο λόχο. Μαζί υπομείναμε τις κακουχίες του πολέμου, το κρύο, την πείνα, τον φόβο. Παραστάτης μου στις μάχες εκεί στα Αλβανικά βουνά… Εκείνη την ημέρα ο λόχος μας είχε καταφέρει να καταλάβει ένα ύψωμα και προς το σούρουπο εξαντλημένοι καθίσαμε να πάρουμε μια ανάσα προφυλαγμένοι πίσω από κάτι βράχους. Ο πατέρας σου έβγαλε από την τσέπη του ένα γράμμα που είχε λάβει το πρωί, αλλά δεν είχε προλάβει να διαβάσει. Ήταν από την μητέρα σου. Καθώς το διάβαζε έλαμπε ολόκληρος.  Φαινόταν πως είχε ξεχάσει που βρισκόμαστε.
-Είμαι ευτυχισμένος, μου φώναξε και σηκώθηκε επάνω χωρίς προφυλάξεις, είμαι ευτυχισμένος! Και εκεί  τον βρήκε η σφαίρα. Έπεσε  δίπλα μου, αιμόφυρτος. "Φεύγω αδερφέ μου", μου είπε. Άγγιξε  τον σταυρό που φορούσε και μου είπε να τον δώσω στην μητέρα του και μετά έβγαλε το ρολόι του και μου είπε να το δώσω στην Θάλεια και να της πω πως την αγάπησε πολύ. Ύστερα άφησε την τελευταία του πνοή. Το γράμμα που κρατούσε στα χέρια του νότισε από τα αίματα, ποτέ δεν έμαθε τι του έγραφε η Θάλεια και τον έκανε τόσο ευτυχισμένο. Όταν επιστρέψαμε στα σπίτια μας εκτέλεσα τις τελευταίες του επιθυμίες…, μετά ήρθε η κατοχή, οι δυσκολίες της ζωής  και δεν ξαναείδα την μητέρα σου.
-Σε αυτό το γράμμα του έγραφε πως περίμενε το παιδί του, εμένα δηλαδή, είπε ο νεαρός.
Έμειναν σιωπηλοί για λίγο, μετά ο καθηγητής σηκώθηκε και αγκάλιασε τον Αλέξη συγκινημένος.
-Να ήξερες πόσο του μοιάζεις παιδί μου!


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 14ο  "Παιχνίδι παίζοντας με τις λέξεις" που διοργανώνει κάθε φορά με άψογο τρόπο η Μαρία  στο blog https://mytripssonblog.blogspot.gr/


Οι λέξεις με τις οποίες παίξαμε αυτή την φορά ήταν:
Χρώμα, φιλία, παραστάτης, νόμισμα, βλέμμα

Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία και ευχαριστώ πολύ και όσους επέλεξαν  την δική μου συμμετοχή κατά την βαθμολογία. Συγχαρητήρια στην φίλη Μαρία Κανελλάκη που πήρε την πρωτιά!

Σας εύχομαι ένα πολύ καλό μήνα!
Φιλάκια πολλά!

28 σχόλια:

  1. Ελένη μου καλησπέρα σου.
    Μου άρεσε πάρα πολύ το αφήγημά σου και με συγκίνησε. Μάλιστα ήταν και μέσα στις προσωπικές μου επιλογές.
    Έχω και ένα ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος σε ανάλογες ιστορίες αλλά με κέρδισε και η πλοκή που την ανέδειξες με σαφήνεια και τα συναισθήματα.
    Οι λαβωμένες μνήμες ήρθαν στο φως και έφτασαν στη δική τους αλήθεια.
    Πολύ ωραίο.
    Να ευχηθώ καλό Πάσχα κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι φιλίες που αναπτύσσονται στα φοιτητικά μας χρόνια ή για τους άντρες κατά την διάρκεια της στρατιωτικής θητείας είναι πολύ δυνατές, πόσω μάλλον και σε μια τέτοια τραγική περίοδο της ιστορίας μας. Στο πεδίο της μάχης. Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία μου.
      Να είσαι καλά Γιάννη μου καλό μήνα και καλή Πασχαλιά!

      Διαγραφή
  2. Ελένη μου συγκλονιστικό διήγημα και συγχαρητήρια πολλά. Ειδικά ο τρόπος που πέθανε ο φιλος με ανατρίχιασε
    Να σαι καλά κοπέλα μου πάντα δημιουργική και με τέτοιος βάρος τα γραπτά σου
    Καλή μήνα και καλή Μεγαλοβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τραγικό τέλος, αλλά αυτά έχει ο πόλεμος, τίποτα καλό δεν προκύπτει από αυτόν.
      Καλό μήνα Άννα μου!

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφη και συγκινητική η ιστορία σου
    ήταν από αυτές που ξεχώρισα και ψήφισα
    μου άρεσε πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Δελφινάκι μου χαίρομαι που άρεσε η ιστορία μου.
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη η ιστορία σου, Ελένη μου!!! Τι τραγικό να χάσει την ζωή του την στιγμή που διάβαζε στο γράμμα πως θα γινόταν πατέρας.
    Πολύ ωραία η συμμετοχή σου! (αλλά εσύ, πάντα ωραία γράφεις!).
    Καλό μήνα, Ελένη μου, και καλή μεγαλοβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρμόσυνη είδηση και ταυτόχρονα ένα τραγικό γεγονός. Αυτά έχει ο πόλεμος.
      Σε ευχαριστώ Μαριάννα μου για τα καλά σου λόγια.
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Ελένη μου για την ιστορία σου.
    Ήταν από αυτές που ψήφισα.
    Αν και ήταν λυπητερή, μου άρεσε πολύ η πλοκή της, σαν ταινία παλιές κοπής.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει που οπτικοποίησες την ιστορία μου και την έκανες ταινία παλιάς κοπής.
      Σε ευχαριστώ για το 3άρι σου.
      Φιλιά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  6. Εκπληκτική η συμμετοχή σου, Ελένη μου. Με τράνταξε και με συγκίνησε. Μπράβο, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Ελένη μου και καλό μήνα
    Συγχαρητήρια για το αφήγημα σου
    Πολύ καλά δουλεμένο!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου και σε ευχαριστώ πολύ.
      Καλό μήνα και φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Ήταν από τις αποκαλύψεις που με άφησαν έκπληκτη!
    Ελένη μου, μπράβο σου! Από τις ιστορίες που ξεχώρισα και δεν έφθασαν τα κουκιά!
    Καλό μήνα και καλό Μεγαλοβδόμαδο!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχουν σημασία τα κουκιά Αριστέα μου, σημασία έχει ότι το παιχνίδι των λέξεων μας ξεσηκώνει και γράφομαι με αποτέλεσμα να διαβάζουμε μικρά διαμαντάκια κάθε φορά από τους συμμετέχοντες.
      Καλό μήνα και φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Συγκίνηση και σεβασμός στους ήρωες της ιστορίας σου Ελένη μου. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, που σίγουρα θα αγγίζει αντίστοιχες, αληθινές ιστορίες απ' το μέτωπο.
    Καλό σου μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Μαρία μου και συγχαρητήρια για την πρωτιά σου.
      Καλό μήνα και φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Ελένη μου συγχαρητήρια για την τόσο συγκινητική ιστορία σου!
    Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μαρία μου που χάρη σε σένα που διοργανώνεις το παιχνίδι γράφουμε και διαβάζουμε υπέροχες ιστορίες.
      Καλό μήνα και φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. Πολύ πολύ συγκινητικό και βγαλμένο απο την ζωή !!! Δυνατή ιστορία Ελένη μου. Μπράβο σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κοίτα πόσα παιχνίδια μπορεί να παίξει η μοίρα, ε;
    Κι όταν μετουσιώνονται σε μικρά διηγήματα, μπορούν
    να ζωντανέψουν τους ήρωες μπροστά στα μάτια σου..
    Με συγκίνησες Ελένη μου. Καλή Μεγάλη Εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ με συγκίνησε το κείμενο σου Ελένη μου συγχαρητήρια! Ήταν από τις επιλογές μου. Να είσαι καλά κορίτσι μου και να περάσεις τις Άγιες Μέρες υπέροχα σου εύχομαι! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό Πάσχα Ελένη μου Να περάσεις όμορφα με τους αγαπημένους σου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μου εφερε δακρυα στα ματια η ιστορια σου.....
    Καταθηλωτικη.....
    Ποσο πονο κρυβει καθε πολεμος....πανω σε καθε χαρα ματωμενα δακρυα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εστω και αργα Ελενη μου λογο ημερων περασα να ξαναδιαβασω στο δικο σου χωρο την τόσο συγκινητική ιστορία σου...!!εποχες πολέμου..ποτε δεν ήξερες τι θα μπορούσε να συμβει καθε στιγμή...ποσο διαφορετική είναι η καθε ιστορία στον δικο της χωρο Ελενη μου..!!
    Εξερετική συμμετοχή.!!! να περνας ομορφα φιλακιααα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή