Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Φιλιππείο

Φίλοι μου γεια σας
Με  την πιο κάτω φωτογραφία έλαβα μέρος στον διαγωνισμό  "φωτογραφίζειν"
με θέμα: "Οι ομορφιές μιας λιγότερο γνωστής Ελλάδας"
Βέβαια ποιος δεν γνωρίζει την Αρχαία Ολυμπία; Όλοι!
Όμως υπάρχουν κάποιοι που δεν την έχουν επισκεφτεί, γι' αυτό έστειλα
αυτή τη φωτογραφία .
Είναι το Φιλιππείο.


Ένα κυκλικό περίπτερο οικοδόμημα διαμέτρου 15,24μ. το οποίο βρίσκεται
στο χώρο της Άλτεως, δυτικά του ναού της Ήρας. Αφιερώθηκε στο ιερό του Δία
από τον Φίλιππο Β΄ μετά την μάχη της Χαιρώνειας το 338π.Χ. μετά τον θάνατό του
η κατασκευή ολοκληρώθηκε από τον υιό του Μ. Αλέξανδρο.
Αποτελείτο από 18 ιωνικούς κίονες οι οποίοι στήριζαν πώρινο ιωνικό θριγκό
και κωνική στέγη με μαρμάρινη κεράμωση που η κορυφή της κατέληγε σε χάλκινο
κάλυκα παπαρούνας.
Ο τοίχος του κυκλικού σηκού ήταν πώρινος  με ερυθρωπό επίχρισμα
σε απομίμηση πλινθοδομής.
Στο εσωτερικό υπήρχαν 9 κορινθιακοί ημικίονες και ημικυκλικό βάθρο
με 5 χρυσελεφάντινα αγάλματα της μακεδονικής βασιλικής οικογένειας, έργα
του γλύπτου Λεωχάρους.
Από το μνημείο παλαιότερο είχαν απομείνει μόνο τα θεμέλια και τα κατώτερα
τμήματα των τοίχων.
φώτο από ίντερνετ

Όμως με την ευκαιρία των Ολυμπιακών αγώνων 2004, το μουσείο του Βερολίνου
επέστρεψε δέκα αρχιτεκτονικά μέλη του Φιλιππείου με σκοπό τη αναστήλωσή του.
Η αναστήλωση ολοκληρώθηκε το 2005.(πληροφορίες Υπουργείο Πολιτισμού)


Εκτός όμως από τους αρχαιολογικούς χώρους στην περιοχή μου υπάρχουν και
οι ομορφότερες παραλίες.
Μία από αυτές θα δείτε στον ίδιο διαγωνισμό σε μία φωτογραφία
από την παραλία της Κουρούτας. Ήταν η συμμετοχή της Αριστέας μας.
Οπότε αν θέλετε να  δείτε αυτά και άλλα πολλά επισκεφτείτε τα μέρη μας...
και αν θέλετε ξεναγό...εγώ είμαι εδώ.
Φιλάκια!

23 σχόλια:

  1. Υπέροχη η συμμετοχή σου, Ελενάκι!
    Από τη φωτογραφία και μόνο μπορεί να σε διαπεράσει ρίγος... Πόσο μάλλον όταν είσαι εκεί!!
    Αγκαλίτσα και φιλάκι!!!
    ΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Ελενάκι
    Έχω επισκεφτεί τρεις φορές την περιοχή σου
    και μου έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις!!!!
    Έχω βουτήξει και στην Κουρούτα μαγευτική παραλία
    Το κάλλος της Αρχαίας Ολυμπίας απαράμιλλο!!!!

    Ομορφη η συμμετοχή σου...φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Ελένη μου!!Συγχαρητήρια γιά τήν όμορφη φωτογραφία σου αλλά καί γιά τήν συμμετοχή σου!!
    Εχω νά επισκεφτώ πολλά χρόνια,τά όμορφα μέρη σας!ΙΚαλό Σ/Κ!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αξιζε την ψηφο μου και γιαυτο την εδωσα.. ΕΙναι πανεμορφο πραγματικα και η φωτο σου το ανεδειξε..
    Φιλακια πολλα Ελενη μου και Καλο ΣΚ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραία η συμμετοχή σου στο διαγωνισμό και πολύ όμορφες οι πληροφορίες. Την Αρχαία Ολυμπία την είχα επισκεφτεί μικρή αλλά δεν θυμάμε τίποτα δυστυχώς.
    φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολύ ωραία φωτογραφία με γύρισες πίσω..ποσα χρόνια εχω να επισκεπτώ την αρχαία Ολυμπία
    καλο απόγευμα ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι να πω για την Ολυμπία ; Κάθε φορά που βρίσκομαι εκεί γαληνεύω Ελένη μου!
    Χαίρομαι που έδειξες κάτι από την περιοχή μας που αξίζει τόσο πολύ!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όμορφη η φωτογραφία σου αλλά και η ξενάγησή σου επίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όμορφη φωτο
    Χριστός Ανέστη με υγεία
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστός Ανεστη.. Ελένη μου χρόνια πολλα...η αρχαία Ολυμπία.. ειναι η κοιτίδα του πολιτισμού μας και οτι μαθένουμε γι αυτό τον τόπο που .. μας κανει περήφανους.. πολύ ομορφη και κατατοπιστική η ξενάγησή σου.. και η φωτογραφία την κανει ξεχωριστή... ελπίζω να σου πέρασε το κρύωμα... και του χρόνου να είσαι καλά.. και να χαίρεσαι και τους αγαπημένους σου.. το ξερω άργησα να ερθω.. σόρρυ.. κορίτσι μου εχω στενότητα χρόνου.. προς το παρόν.. θα τα πούμε.... φιλακιαααααααα Ελενη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ελένη μου καλησπέρα και χρόνια πολλά!!
    Μας ταξίδεψες όμορφα στον πολιτισμό μας!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χριστός Ανέστη Χρόνια πολλά Είμαι από του μη γνωρίζοντες ,δυστυχώς και δεν πιστεύω πως μπορεί ποτε να έλθω στις δικές σου περιοχές!!Αλλά μπορώ να φαντάζομαι πως περπατάμε διπλα δίπλα και εσύ με ξετιναγείς!! Οτι καλύτερο !!!! Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καταπληκτικά τα στοιχεία που μας έδωσες αγαπητή μου Ελένη.
    Ομολογώ ότι δεν τα ήξερα. Μια σύντομη επίσκεψη έχω κάμει στην Αρχαία Ολυμπία πριν από χρόνια.
    Υπέροχες οι φωτογραφίες σου και εύχομαι καλή επιτυχία να έχεις.
    Εύχομαι να καταφέρω να ξαναβρεθώ.
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ελενάκι μου γλυκό! Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη!!! Στην αρχαία Ολυμπία δυστυχώς δεν έχω πάει ακόμα..!!! Και ως δασκάλα λυπάμαι πολύ γι' αυτό διότι τα περιγράφω στους μαθητές μου μέσα από βιβλία και ντοκιμαντέρ!!! Θα τα καταφέρω όμως κάποτε και θα πάω... Η ξενάγηση σου είναι πραγματικά ιδανική για να τραβήξει κάποιον σε τούτα τα μέρη!!!Εύχομαι να είσαι γερή και να περνάς πάντα υπέροχα με τους αγαπημένους σου!!! Σε φιλώ, πολλές καλημέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Ελένη μου! Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!!! Και φαντάσου δεν έχω πάει αν και λατρεύω και τα ταξίδια και τους αρχαιολογικούς χώρους!!
    Εύχομαι σύντομα να καταφέρω να το επισκεφτώ κι εκεί το μέρος!!
    Φιλάκια πολλά και καλή βδομάδα να χεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καταπληκτικη φωτογραφία ελενη μου!!! Συγχαρητηρια για τη συμμετοχη σου στον διαγωνισμό ... καλη εβδομαδα να εχεις!!! Φιλιααααα :***

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μέρος μαγικό. νιώθεις την αύρα του, νιώθεις την ιερότητά του τόσο έντονα!
    η φωτογραφία σου και οι πληροφορίες σου μας μεταφέρουν όμορφα σε τούτον τον ιερό τόπο!
    μπράβο Ελένη μου! σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Δεν έχω πάει αλλά ασφαλώς και το γνωρίζω!
    Καλό ξημέρωμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εξαιρετική η φωτογραφία, Ελένη μου!!!
    Μπράβο για τη συμμετοχή σου!! Οσο για την ξενάγηση , τι να πω!!! Καταπληκτική!!!! Εχω επιθυμήσει μια εκδρομούλα και με μεγάλη μου ευχαρίστηση θα επισκεπτόμουν τα μέρη που περιγράφεις!! Θα δούμε....
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να'χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μπράβο σου..........Μ'αρέσει αυτή η φωτογραφία και οι πληροφορίες σου άκρως ενδιαφέρουσες!!!!!!!!!
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου!!
    Η ξενάγηση καταπληκτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Eλένη μου, είμαι κι εγώ μέσα σ'αυτές που δεν έχουν επισκεφθεί την Αρχαία Ολυμπία, και ομολογώ ότι ντρέπομαι γι αυτό. Ελπίζω να μπορέσω κάποια μέρα να έρθω προς τα εκεί! Και δεν θα παραλείψω να σου ζητήσω να με ξεναγήσεις...πολύ θα το χαιρόμουν!!!!
    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή