Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Νάξος αγαπημένη!


"Αν ο Παράδεισος ήταν στη γη τότε είναι η Νάξος...".
Θα ξεκινήσω με αυτή την φράση που διάβασα σε ένα τοίχο στο χωριό Απείρανθος
(είναι μια παραλλαγή από φράση του Καζαντζάκη που έζησε στο νησί και το αγάπησε πολύ),
για να περιγράψω τι ερωτεύτηκα φέτος το καλοκαίρι. Την Νάξο!


Τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτέμβρη πάτησα το πόδι μου στη Νάξο και γνώρισα
τα κατάλευκα σοκάκια της, τους φιλόξενους και ευγενικούς κατοίκους της,
το νόστιμο φαγητό της. Τις ομορφιές της και την ιστορία της.
Το παρελθόν της που μπερδεύεται με το παρόν και το νιώθεις κάθε στιγμή είτε
περπατάς στο κάστρο της που είναι ένα ζωντανό μεσαιωνικό μουσείο, είτε γνωρίζοντας
τα κάτασπρα χωριά της.


                

Τα σοκάκια της μέσα στο κάστρο, όλο μυστήριο και εκπλήξεις.
Να στρίβεις σε κάποιο από αυτά και να βλέπεις ένα σαξοφωνίστα
να σου υπόσχεται ένα μουσικό ταξίδι, να προχωράς μαζί του
δίπλα από τοίχους που σου δείχνουν με προτζέκτορα  φαντασμαγωρικές
εικόνες του νησιού,  να καταλήγεις στο καθολικό παρεκκλήσι
και να παρακολουθείς μουσική από μια ορχήστρα πνευστών.



Να φεύγεις από το μαγεία της νύχτας και την ημέρα να γνωρίζεις τις ομορφιές
της θάλασσας με τα κρυστάλλινα πεντακάθαρα νερά της και τις πανέμορφες παραλίες της.


Να γνωρίζεις τα γραφικά της λιμανάκια και να απολαμβάνεις το ουζάκι σου
στα ταβερνάκια της δίπλα στο κύμα.


 Να ανηφορίζεις στην ενδοχώρα και να ακολουθείς τα μονοπάτια που άλλοτε
ανηφόριζαν οι πιστοί για να προσκυνήσουν στον ναό της θεάς Δήμητρας.

Ναός θεάς Δήμητρας
Να ακολουθείς άλλους δρόμους και να βρίσκεσαι στο ιερό του Διονύσου. Να
σκέφτεσαι πως ίσως κάπου εκεί είναι και η Αριάδνη που βρήκε προστασία
κοντά του όταν την εγκατέλειψε ο Θησέας.

Ιερό του Διονύσου

Να θαυμάζεις τα τεράστια αγάλματα τους Κούρους, μισοτελειωμένους
που είναι διάσπαρτα στο νησί σε αρχαία λατομεία μαρμάρου.

Ο "Έλληνας" Κούρος που κείτεται μισοτελειωμένος στο Φλεριό
Στον Απόλλωνα ένα παραθαλάσσιο χωριό θα συναντήσουμε άλλο ένα Κούρο
μισοτελειωμένο σε αρχαίο λατομείο που απεικονίζει τον Διόνυσο.

Κούρος του Διονύσου μήκους 10 μ.

Οι ομορφιές της Νάξου δεν τελειώνουν ποτέ, τις αντικρίζεις παντού.
Από τους ανεμόμυλους...




τα κάτασπρα ανηφορικά σοκάκια των χωριών της και τους πύργους της, μέχρι τα παραθύρια
με τα κεντητά κουρτινάκια.


Άφησα για το τέλος την επιβλητική Πορτάρα σήμα κατατεθέν της Νάξου. Μια τεράστια
μαρμάρινη πύλη,  του ναού του Απόλλωνα που έμεινε ημιτελής και βρίσκεται πάνω στο
νησάκι  "Παλάτια". 
Κατά το ηλιοβασίλεμα εκεί επάνω συναντήσαμε περίπου  χίλια άτομα
να το απολαμβάνουν και ο αφιλότιμος ο ήλιος μας μάγεψε με τα χρώματά του λίγο πριν 
βουτήξει στα σκουρογάλανα νερά του Αιγαίου!


Αυτή είναι η Νάξος το νησί των μύθων, του πολιτισμού, των κάτασπρων χωριών,
των φιλόξενων ανθρώπων, του κίτρου και του απέραντου γαλάζιου!
Μεγάλος έρωτας λέμε...

Υ.Γ. Σε επόμενη ανάρτηση θα σας εκμυστηρευτώ τα "κατορθώματά" μου στο νησί...

22 σχόλια:

  1. Λοιπόν στην Ναξο έχω πάει 4 φορές και ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΥΩ . Εχω περασει υπέροχα εκεί και νομίζω ότι αν μου δινόταν η ευκαιρία δεν θα έλεγα οχι στο να πάω πάλι. εκείνο ομως που λάτρεψα ειναι η Απείραθος. Αν δεν ήταν τόσο μακριά απο τη θαλασσα θα ήθελα να μενω εκει όλες τις μέρες. Υπέροχο χωριο!!!!!! Το θυμάμαι με τόση αγαπη
    Χαιρομαι που συ αρεσε Ελενη μοου και περιμένω και τα........κατορθώματά σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ και μένα αν μου δινόταν η ευκαιρία θα ξαναπήγαινα. Όλα τα χωριά της είναι υπέροχα. Το Φιλώτι, η Απείρανθος, ο Απόλλωνας το Χαλκί και τόσα άλλα.
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Ελενάκι
    Την έχω επισκεφτεί κι με έχει από τότε μαγέψει!!!!
    Περιμένω τη συνέχεια...

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν έχω πάει ποτέ, Ελένη. Από τις φωτό, καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό σου!
    Ανυπομονώ για τα... κατορθώματά σου! Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστούμε για το "ταξίδι"! Δεν έχω πάει...αλλά μας ξεμυαλίζεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελένη μου τι ομορφιές !! Στη Νάξο δεν έχω πάει και είναι από τα νησιά που θέλω πολύ να πάω !! Οι φωτογραφίες σου ξεχειλίζουν από την γνήσια ομορφιά της πατρίδας μας !!Χαίρομαι που πέρασες όμορφα !! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω πάει στη Νάξο Ελένη. Ξέρω όμως για τις ομορφιές της. Χαίρομαι ειλικρινά που τις απόλαυσες και μας έφερες εδώ ένα κομμάτι από αυτόν τον όμορφο θησαυρό. Να σου ευχηθώ να ξαναπάς και να την χαρείς πάλι όπως την αγάπησες.
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσα χρόνια έχω να πάω στη Νάξο?!?!?! Και να πεις πως είναι και μακρυά μου...
    Αχ, Λενιώ μου, ευχαριστούμε για την υπέροχη απόδραση!
    Και μπορεί να με ξεμυάλισες με τις ομορφιές του νησιού, αλλά αν σου πω πως προσπέρασα αυτό που γράφεις για τα "κατορθώματά" σου, ψέματα θα πω και δεν το θέλω!!!
    Άντε, ετοίμασε την ανάρτηση, θέλω να διαβάσω!!!!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά, κορίτσι μου! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Aπό τα πολύ όμορφα νησιά!
    Έχω ταξιδέψει (παλιότερα) στη Νάξο και είχα τις καλύτερες των εντυπώσεων.
    Ειδικά η τοποθεσία του Λυώνα Μ Ο Ν Α Δ Ι Κ Η !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπημένο νησί πράγματι η Νάξος, το έχω επισκεφτεί πολλές φορές. Πέρα από τα τουριστικά του έχουν ένα χρώμα τα χωριά του που πολλές φορές ξεχνάς πως είσαι σε νησί και νομίζεις πως είσαι στην ηπειρωτική Ελλάδα. Πολύ όμορφες φωτογραφίες Ελένη μου!

    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν είχα την ευκαιρία ως τωρα να πάω στη Νάξο, αλλά είμαι σίγουρη ότι είναι ένας υπέροχος τόπος. Οι φωτογραφίες και η όμορφη περιγραφή σου το επιβεβαιώνουν!
    Φιλιά πολλά και καλό φθινόπωρο πλέον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ελένη μου, όλο κάτι τυχαίνει και δεν έχω επισκεφθεί ακόμη τη Νάξο. Πού θα μου πάει όμως? Θα γίνει κι αυτό. Πανέμορφες φωτογραφίες, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Α, ρε τυχερούλα! Εγώ αυτό θα πω και καταλαβσαίνεις!
    Πολλά φιλιά Ελένη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μας έκανες τόσο ωραία ξενάγηση στην Νάξο Ελένη μου που ήταν σαν να βρισκόμαστε και εμείς εκεί μαζί σου στο πανέμορφο αυτό νησί.. τυχερή που το επισκέφτηκες φίλη μου θα περιμένουμε να μας πεις τα κατορθώματα σου φιλενάδα ναι; καλό σου μήνα Ελένη μου να περνάς όμορφα όπου και να πηγαίνεις... φιλάκιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν έχω πάει Ελένη μου!!! Η χαρά σου με συνεπήρε!! με το καλό να μας πει τα νέα σου!!
    Σε φιλώ!! 🍁🍂😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν έχω επισκεφτεί ακόμα την όμορφη Νάξο αλλά ξεσηκώθηκα με τις όμορφες φωτογραφίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχ πώς θα θελα να πάω!! Και σκέψου ότι έχω φίλη από εκεί και όλο με προσκαλεί και κάτι συμβαίνει και δεν έχω πάει ακόμη.
    Με μάγεψε ο έρωτάς σου!
    Περιμένω και τα κατορθώματά σου
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ όμορφο νησι!

    Το νέο μου blog...
    https://dinamighty.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν έχω πάει στη Νάξο ποτέ. Με τις φωτογραφίες που βλέπω όμως εδώ με έκανες να θέλω να πάω...

    φιλάκιαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι ωραία περιγράφεις την Νάξο, Ελένη μου!
    Και οι φωτογραφίες σου με ξεσήκωσαν!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπημένη όμορφη μου Ελλάδα

    Καλώς σας βρήκα...Χαίρομαι πολύ που είμαι ξανά στη μπλογκογειτονιά μας...Αν σας αρέσει η παγκόσμια μυθολογία θα χαρώ πολύ να σας δω στο ταπεινό μου μπλογκοσπιτάκι. Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή