Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Το ταξίδι των τριών πλατανόφυλλων

Καλό μήνα φίλοι μου
Σήμερα σας έχω παραμύθι για να σας φτιάξω την διάθεση,
γιατί με την προηγούμενη ανάρτηση σας ψυχοπλάκωσα.



Μια όμορφη μέρα του Αυγούστου η μαμά Πλατανιά συζητούσε με τα παιδιά της τα πλατανόφυλλα.
-Για ακούστε με λίγο παιδάκια μου καλά. Ε! φυλλαράκια μου καταπράσινα σταματήστε να θροΐζετε  και ακούστε με.
-Μα μαμά! Άσε λίγο να παίξουμε και να τραγουδήσουμε, συζητάμε αργότερα. Τώρα είναι Καλοκαίρι.
-Φυλλαράκια μου καλά, το ξέρω ότι είναι Καλοκαίρι, είπε η μαμά Πλατανιά, αλλά πρέπει να σας προετοιμάσω για μια άλλη εποχή που θα έρθει μετά. Φθινόπωρο τη λένε!
-Γιατί μαμά τι θα γίνει τότε; θρόισαν όλα τα φυλλαράκια μαζί.
-Τότε παιδιά μου, είπε η μαμά Πλατανιά όταν έρθει το Φθινόπωρο, θα αρχίσετε να χάνετε το πράσινο χρώμα σας και να γίνεστε κιτρινωπά και μετά από λίγο καφετιά.
-Α! ωραία, είπαν μερικά από τα φύλλα, είχαμε βαρεθεί όλο το ίδιο φόρεμα.
-Δεν είναι τόσο απλό παιδιά μου, γιατί όταν αρχίσετε να παίρνετε αυτό το χρώμα και φυσήξει ο αέρας, θα με αφήσετε.
-Όχι, όχι εμείς ποτέ δεν θα σε αφήσουμε μαμάκα, θρόισαν όλα μαζί τα φύλλα. Και τώρα φυσάει αέρας, αλλά εμείς δεν πάμε μαζί του. Εσύ δεν μας έλεγες πως έπρεπε να μεγαλώσουμε γρήγορα για να προσφέρουμε τον ίσκιο μας στους ανθρώπους και στα ζωάκια που ξαπλώνουν στη ρίζα σου;
-Ναι παιδιά μου, είπε η μαμά Πλατανιά,  το Φθινόπωρο όμως ο αέρας φυσάει πιο δυνατά και ανάλογα πόσο δυνατά φυσάει εσείς θα ταξιδεύετε άλλα κοντά και άλλα πιο μακριά.
-Τον μισούμε τον αέρα μαμά, που θα μας πάρει μακριά σου, θρόισαν κλαψιάρικα μερικά πλατανόφυλλα.
-Αυτός είναι ο προορισμός σας παιδιά μου. Να έρχεστε την Άνοιξη στα κλαδιά μου, να μεγαλώνετε το Καλοκαίρι χαρίζοντας δροσιά και οξυγόνο σε όλους και να με αφήνετε το Φθινόπωρο.
-Δηλαδή είμαστε άχρηστα μετά; φώναξαν τα φύλλα.
-Όχι, όχι παιδιά μου, ποιος είπε τέτοιο πράγμα! Χρήσιμα είστε και μετά. Όπως σας είπα σε κάθε φύσημα του αέρα θα φεύγετε μερικά από εσάς. Μερικά θα πέσετε εδώ κοντά, άλλα θα πάτε προς το ποτάμι και θα πέσετε στο νερό. Μην φοβηθείτε όμως, γιατί δεν θα πνιγείτε, θα καθίσετε πάνω πάνω στο νερό και θα ταξιδέψετε. Μπορεί να φτάσετε και μέχρι την πόλη.
-Τι είναι η πόλη μαμά; ρώτησαν μερικά φυλλαράκια από τα χαμηλά κλαδιά. Είναι ωραία εκεί;
-Αυτό μπορούν να σας το πουν τα αδελφάκια  σας που είναι  ψηλότερα από εσάς.
-Ναι ναι, είπαν εκείνα! η πόλη είναι εκεί στο βάθος. Έχει πολλά και μεγάλα σπίτια, τα βλέπουμε, έχει δρόμους και αυτοκίνητα.
-Αυτοκίνητα;
-Ναι σαν αυτά που έφεραν τους ανθρώπους που κατασκήνωσαν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο ξέφωτο.
-Α, ναι τους είδαμε, είπαν τα πλατανόφυλλα.
-Παιδιά μου θέλω να προσέχετε. Τώρα ξεκουραστείτε, σε λίγο νυχτώνει, τα λέμε πάλι αύριο. Καληνύχτα!
-Ε! αδελφούλη κοιμάσαι; ρώτησε ένα πλατανόφυλλο το διπλανό του που ήταν στο ίδιο κλαδί.
-Όχι δεν μπορώ να κοιμηθώ, ύστερα από όλα αυτά που είπε η μαμά.
-Ούτε εγώ είπε ένα τρίτο. Φοβάμαι πολύ. Που θα μας πάει ο αέρας;
-Και εγώ φοβάμαι. Θέλετε να προσπαθήσουμε να μείνουμε μαζί όταν έρθει ο αέρας να μας πάρει;
-Ναι! φώναξαν τα άλλα δύο. Μακάρι να μας πήγαινε προς το ποτάμι, έτσι θα γνωρίζαμε και άλλες γειτονιές εκτός από την δικιά μας.
-Ωραία...Ουφ!  Τώρα φοβάμαι λιγότερο. Ας χαρούμε το Καλοκαίρι όσο αυτό διαρκεί .
Όμορφα κυλούσαν οι μέρες, ώσπου άρχισε να νυχτώνει πιο νωρίς, σημάδι πως το Φθινόπωρο ερχόταν...
-Προσέξατε πως τα πιο πάνω φύλλα από εμάς άρχισαν να κιτρινίζουν; είπε  μια μέρα το ένα από τα τρία πλατανόφυλλα που συμφώνησαν να ταξιδέψουν μαζί.
-Αυτό σημαίνει πως η ώρα του ταξιδιού μας πλησιάζει, είπαν τα άλλα δύο...
Συνεχίζεται...

Κάπως έτσι φίλοι μου ξεκίνησε το μεγάλο "ταξίδι των τριών πλατανόφυλλων", τα οποία συνάντησαν πολλές περιπέτειες. Δεν θα συνεχίσω άλλο, γιατί θέλω από εδώ και πέρα να ταξιδέψει η δική σας φαντασία...
Κάπως έτσι  και εγώ με αυτό το παραμύθι πήρα το βάφτισμα του πυρός να δείξω αυτά που έγραφα και που κρατούσα στο συρτάρι μου μόνο για μένα και τα παιδιά μου.
Με αυτό το παραμύθι το 2004 έλαβα μέρος σε ένα διαγωνισμό της πανελλήνιας ένωσης λογοτεχνών(ΠΕΛ) και απέσπασα  έπαινο.


Ελπίζω να σας άρεσε.
Καλό μήνα!
Φιλάκια!

47 σχόλια:

  1. αχ Ελενη μου συγχαρητηρια!!!!!! χαιρομαι τοσο για σενα!!! συγχαρητηρια μεσα απο τη καρδια μου!!!

    καταρχας να σου πω πως λατρευω τα παιδικα παραμυθια και ονειρο μου ειναι καποια στιγμη να καταφερω να εκδωσω μερικα που εχω γραψει. επισης λατρευω τους ανθρωπους που γραφουν παιδικα παραμυθια γιατι για μενα σημαινει πως στη καρδια τους φωλιαζει ακομη η παιδικη αγνοτητα που μπορει να εξαλειψει καθετι κακο στο κοσμο μας!

    και ερχομαι τωρα στα πλατανοφυλλα σου!!!! εξαιρετικα!!! μαγικα! απιθανα!

    εντυπωσιαστηκα απο τη πρωτη γραμμη! τα αγαπησα και τα ξεχωρισα απο τη πρωτη γραμμη! αδιαμφησβητικα αξιζες και αξιζεις ολους τους επαινους του κοσμου!

    ανυπομονω να μαθω τη συνεχεια! θελω να ειμαι συνοδοιποτος των πλατανοφυλλων και θελω να ειμαι στηριγμα για τη μαμα πλατανια οταν αποχωριστει προσωρινα θα πω τα παιδια της!

    Ελενη μου γοητευμενη απο τη γραφη και τη προσωπικοτητα του φευγω απο το σπιτι σου ευχομενη καλο μηνα και παντα δημιουργιες σαν αυτη!

    Φιλακια πολλα πολλα! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη για τα καλά σου λόγια.
      Και εγώ θα ήθελα κάποια στιγμή να δω παιδικά χέρια να κρατούν ένα από τα παραμύθια μου.
      Ίσως κάποτε να γίνει, το ίδιο εύχομαι και για σένα.
      Φιλάκια και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και καλό μήνα! Πολύ όμορφο το παραμύθι σου. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα και καλό μήνα!!! Με μάγεψε το παραμύθι σου!!! Πολλά συγχαρητήρια για το τόσο όμορφο παραμύθι σου και για τη διάκριση σου και πάντα επιτυχίες σου εύχομαι!!! Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Σπυριδούλα μου. Σε ευχαριστώ.
      Καλό μήνα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. AΑΑΑΑ!!! Τί ωραίο!
    Ειλικρινά, μέσα από την καρδιά μου, πολλά μπράβο! (Τώρα θα μου πεις, άλλοι αναγνώρισαν την αξία του χρόνια πριν, εξ ού και ο έπαινος!)
    ;-)
    Μας μάγεψες!!!
    Καλό μήνα, κούκλα μου! Μέσα από την καρδιά μου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα με ενδιαφέρει αν αρέσουν και σε σας αυτά που γράφω.
      Αυτά τα σσσσσσσσσσσσσσμουτς σου με τρελαίνουν. Στα ανταπωδίδω!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  5. Μπράβοοοο Ελένη !!!!! Αυτό το κομμάτι μου άρεσε πολύ !
    Συγχαρητήρια για τη διάκριση !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό μήνα Ελένη μου ! Φθινοπωρινό και το παραμύθι σου το οποίον το αγάπησα για ένα λόγο .Οτι πρωταγωνιστές είναι τα άψυχα πλατανόφυλλα στα οποία έδωσες την μορφή των ηρώων σου .
    Είναι σπουδαία η γραφή σου Ελένη μου και πολύ βατή για παιδιά !
    Μου έφτιαξες το μεσημέρι με ένα γλυκό χαμόγελο (οχι ότι ήταν άσχημο)!!
    Φιλάκια πολύ δυνατά και μια αγκαλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα στα παραμύθια μου δίνω ζωή σε άψυχα αντικείμενα ή δίνω ανθρώπινη φωνή σε ζώα. Νομίζω αρέσει στα μικρά παιδιά.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα Ελένη μου και καλό μήνα να έχεις!! Συγχαρητήρια για την βράβευσή σου!! Το παραμύθι σου είναι πολύ όμορφο και σου εύχομαι ολόψυχα κάποια στιγμή να δεις τα παραμύθια σου σε πολλά παιδικά ράφια!! Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για την ευχή σου. Είναι κάτι που το θέλω πολύ.
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  8. καλό μήνα..τι τρυφερή ιστορία..σε όλα παντού η αγάπη της μάνας, είτε άνθρωποι,είτε ζώα,είτε πουλιά, ακόμα και τωρα στα δέντρα... μου άρεσε η ιστορία σου και συγχαρητήρια και για τον έπαινο
    ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ελένη μου δεν έχω λόγια!!!!!!
    Συγχαρητήρια και να συνεχίσεις!!!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι όμορφη η αρχή της ιστορίας!!!!Σου πάει το γράψιμο!!!!Καλό μήνα,φιλιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλό μήνα Ελένη!!!!
    Τό παραμύθι σου,υπέροχο!!Συγχαρητήρια γιά τη διάκρισή σου!!! Πάντα επιτυχίες σου εύχομαι!!!
    Καλό βράδυ!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι πολύ όμορφο το παραμύθι σου
    Καλό μήνα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλό μήνα Ελένη ! Όμορφο το παραμύθι σου, εύχομαι πάντα επιτυχίες και χαρές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΕΛΕΝΗ ΜΟΥ!!!!
    ΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΟΥ!!!!
    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό μήνα Ελένη μου!!!!τι όμορφο παραμύθι!!!!εχεις ταλέντο στο έχουμε ξαναπεί!!!!καλή συνέχεια!!!!φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα και καλό μήνα Ελένη μου!!! Πολύ όμορφο το παραμύθι σου και εκεί που είχα απορροφηθεί στο διάβασμα σταμάτησε η μαγεία! :)) Όσο και να το συνεχίσω με την φαντασία μου δεν θα έχει την ομορφιά της δικής σου συνέχειας!!! Συγχαρητήρια για την διάκριση!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συγχαρητήρια! Γράφεις ωραία, και φαίνεται πως έχεις ταλέντο στην παιδική λογοτεχνία - γιατί δεν δοκιμάζεις να το εκδώσεις, αλήθεια;
    Καλό μήνα, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τι ωραίο το φθινοπωρινό το παραμύθι σου, Ελένη μου!! Εξαιρετικό για παιδιά! Μπράβο και για τη διάκριση που έλαβες!! Οπως έχω ξαναπεί, η γραφή σου σε ταξιδεύει !! Είναι ταλέντο το να μπορεις να γράφεις έτσι όμορφα!! Καλό μήνα και φιλιά σου στέλνω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ε, πως να μην κέρδιζες Ελένη μου, αφού κατέχεις απ΄ όσο διάβασα πολύ καλά τη γραφή!Έχεις ευχέρεια λόγου... μεράκι σ΄ αυτό που κάνεις και σε παροτρύνω να επιχειρήσεις να το εκδώσεις για να το διαβάσουν περισσότεροι!Να ΄σαι πάντα καλά και να γράφεις τέτοια αριστουργήματα!Αν και κάπως μεγάλος σε ηλικία μ΄ έκανες να το ξεχάσω για λίγο!
    Χαρούμενη βραδιά να περάσεις καλή μου φίλη!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Όχι απλά μου άρεσε το παραμύθι αλλά θέλω ΠΟΛΥ να διαβάσω την συνέχεια! Εξαιρετικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Όταν άρχισα να το διαβάζω, είπα, μα αυτό είναι σαν παραμύθι, πόσο ωραία είναι γραμμένο! Μπράβο σου Ελένη, εύχομαι πάντα επαίνους κι αξιώματα ζωής!!! Να έχεις ένα χαρούμενο κι όμορφο φθινόπωρο! Τα φιλιά μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Όταν τα παιδιά μου ήταν μικρά, έφτιαχνα παραμύθια και τους τα έλεγα...αλλά ποτέ δεν τα έγραψα στο χαρτί. Εσύ έχεις το ταλέντο, Ελένη μου, -δικαιολογημένος και ο έπαινος- και θα άξιζε να τα εκδώσεις κάποια μέρα. Πολύ μου άρεσε αυτό το παραμύθι σου, και θα χαρώ να διαβάσω και την συνέχεια.
    Καλό μήνα και πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επάξια πήρες τον έπαινό,μπράβο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Συνέχισε να γράφεις το 'χεις!!!!!!!!!!!!
    Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Συγχαρητήρια για τον έπαινο και πραγματικά δεν εκπλήσσομαι καθόλου!!!! Εξαιρετικό το παραμύθι αν και θα ήθελα να διαβάσω τη συνέχεια, ωστόσο μου αρέσει η ιδέα του παραμυθένιου ταξιδιού!!! Φιλιά πολλα και καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Eλενη αυτο το παραμυθι σου ειναι συγκινητικο πραγματικα , θα σε ενεπνεαν πολυ τα παιδια σου κι εγω εφτιαχνα ιστοριες απο το μυαλο μου κι ελεγα στα παιδια ειδικα για να καθηλωσωω το γιο μου που ηταν και ο πιο ζωηρος, αξιζει αληθεια τη βραβευση η ιστορια σου εχεις πολυ ωραια γραφη, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ωραιότατο το παραμυθάκι σου, αγαπητή μου Ελένη.
    Ο έπαινος σου άξιζε.
    Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα Ελενίτσα μου..σε έχασα αυτό τον καιρό..με συγκίνησε η ιστορία σου γιατί ότι έχει σχέση και μόνο με τη λέξη ''μητέρα''είναι αρκετά τρυφερό απο μόνο του..εσύ το απογείωσες με ευαισθησία και εξαιρετική γραφή.θερμά συγχαρητήρια για τον έπαινο!!.καλή βδομάδα με χαμόγελο σου εύχομαι και πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σε αυτό σου έγραψα ότι είναι πολύ συγκινητική και τρυφερή η ιστορία σου αφού η λέξη μάνα απο μόνη της είναι πολύ τρυφερή!!εξαιρετική η γραφή με πολύ συναίσθημα!!θερμά συγχαρητήρια για τον έπαινο!!καλή βδομάδα πολλά φιλάκια και γλυκιά καληνύχτα Ελενάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τι γλυκό το παραμύθι σου Ελένη μου!!! Συγχαρητήρια!!!
    Εύχομαι να το εκδώσεις, για να το διαβάσουν πολλά παιδικά ματάκια!!!
    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πολύ θα ήθελα να ακολουθήσω τα πλατανόφυλλα στο ταξίδι τους Ελένη μου ...και εμεις μικρα παιδια είμαστε..και τα παραμύθια παντα θα εξαπτουν την φανατσία οπως το δικόσου παραμυθι.. που εχει παρει και επαινο γιατί εκεινοι που σου το δώσανε είχανε καταλαβει...την αξία του και το μηνυμα που δίνει.. στα παιδια....μακαρι να τα εκδοσεις...και να γινει το ονειρο σου πραγματικότητα... μια τέτοια ευχή χρειαζομαι και εγώ... φίλη μου.. χαιρομαι που μεσα σαυτόν τον χώρο βρισκουμε τα ίδια εδιαφεροντα...αργώ να ερθω.. αλλα δεν σε ξεχνώ... φιλια πολλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μόνο έπαινο σου έδωσαν ;..θα τους τσακίσω..πανέμορφο και ρομαντικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Στο σπιτάκι μου σε περιμένει ένα βραβειάκι... Πέρασε όποτε θέλεις να το παραλάβεις!!!
    Φιλιά πολλά Ελένη μου!!!! :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Χίλια μπράβο Ελένη μου!!!! Παραπάνω από αξιέπαινο μου άρεσε πάρα πολύ! Θα'θελα και τη συνέχεια να σου πω την αλήθεια... Πολλά φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. γεια σας!Ανταποδίδοντας αμεσα την επισκεψη, παντα ειναι η πρωτη φορα για κάτι, επεσα πανω στην ιστορία των πλατανόφυλλων!πολυ γλυκια ιστορία! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!και για τον επαινο φυσικά, αλλα ο έπαινος είναι οταν το γραπτο αγγίζει την καρδιά μας, και αυτο μας αγγιξε!
    Βεβαια γυρνωντας εν ταχει προς τα πισω διακρινω πως σιγουρα εχω επισκεφτει ξανα το σπιτακι σας,σιγουρα ομως χωρις σχολιο!και εφ ' οσον βλεπω οτι σας αρεσει το μωβ, αν κρινω απο το φοντο, καντε και σεις, μια αναδρομη προς τα πισω και διαβαστε τη μωβ πεταλουδα μου!ήταν το πρωτο μου παραμυθι!Σας ευχαριστώ!θεωρώ δε, οτι αρεκι και μονο να βαλουμε την παρατηριτικότητά μας σε ένταση, και έχουμε πολλα ερεθισματα για παραμύθια!Σας ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Συγχαρητήρια για την πολλή όμορφη δουλειά σου Ελένη! Είμαι ειδική παιδαγωγός και βρ΄κα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό που κάνεις! Τα παραμύθια καθίσταβται σημαντικός αρωγός στη μάθηση των παιδιών και ειδικά των παιδιών με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακά προβλήματα! Πήρα το θάρρος να σου στείλω αίτημα φίλίας και στο facebook, γιατί ασχολαούμαι κι εγώ με το παιδικό παραμύθι!Συγχαρητήρια και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Υπέροχα όμορφο παραμύθι. Θα ήταν αδύνατον να ή αποσπάσει έπαινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Υπεροχοοο!! συνχαρητήρια!!θα το διαβάσω στους μαθητές μου, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας "το φθινόπωρο"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή