Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Τα τρία κλειδιά


Μια φορά και ένα καιρό σε ένα όμορφο κτήμα ζούσε ένα ευτυχισμένο αντρόγυνο με τα δύο παιδιά τους. Οι γονείς δούλευαν στο κτήμα φυτεύοντας τη γη. Τα προϊόντα τους τα πουλούσαν στην αγορά. Τα παιδιά, όταν δεν πήγαιναν σχολείο, έπαιζαν με τα ζωάκια του κτήματος χοροπηδώντας ευτυχισμένα.
Κάποια μέρα όμως η μητέρα αρρώστησε και όσοι γιατροί κατέφθασαν δεν μπορούσαν να την κάνουν καλά.
Έτσι ο πατέρας ξεκίνησε να αναζητήσει το γιατρικό που θα την έκανε καλά. Τα παιδιά ήταν διαρκώς στο πλευρό της μητέρας και την φρόντιζαν. Όμως εκείνη χειροτέρευε και τέλος έπεσε σε βαθύ λήθαργο. Ο πατέρας πήγαινε ένας μήνας από την ημέρα που έφυγε και δεν είχε φανεί ακόμα. Τα παιδιά απελπισμένα κάθισαν στο κατώφλι του σπιτιού τους και άρχισαν να κλαίνε.
Ξαφνικά παρουσιάστηκε μπροστά τους μια όμορφη νεράιδα. «Παιδιά  για να γίνει καλά η μητέρα σας πρέπει να της φέρετε να πιει νερό από την ακύμαντη λίμνη», τους είπε.
«Και που είναι αυτή;» την ρώτησε ο Φοίβος.
«Πάνω ψηλά σε κείνο το βουνό. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος, μα πρέπει να τα καταφέρετε για να γίνει καλά η μανούλα σας. Πάρτε και αυτά τα τρία κλειδιά, θα σας χρειαστούν».



Τα παιδιά αφού φίλησαν την μανούλα τους, πήραν ένα παγουράκι και  ξεκίνησαν.
Μετά από ώρα άρχισαν να ανεβαίνουν το βουνό. Όσο προχωρούσαν σκοτείνιαζε ο τόπος και το μονοπάτι γινόταν δύσβατο. Σκουντουφλούσαν πάνω σε πέτρες και τα ποδαράκια τους είχαν γεμίσει γρατσουνιές.
«Δεν μπορώ άλλο», είπε η Μυρτούλα και έβαλε τα κλάματα, «τούτος ο  ανήφορος δεν έχει τελειωμό».
Κουράγιο αδελφούλα και τούτος ο ανήφορος, κατήφορο θα φέρει, να θυμάσαι ότι πρέπει να σώσουμε την μανούλα μας.
Συνέχισαν χωρίς να ξεχωρίζουν τίποτα μπροστά τους, ώσπου κάτι εμπόδισε την πορεία τους. Ψηλαφιστά κατάλαβαν πως μια πόρτα υπήρχε εκεί. Αμέσως ο Φοίβος έβγαλε ένα από τα κλειδιά και την ξεκλείδωσε.
Μπροστά τους  φάνηκαν  πελώρια βράχια, ενώ στα αυτιά τους έφτανε θόρυβος από νερό που έπεφτε από ψηλά. Προχώρησαν μέσα από ένα στενό μονοπάτι και είδαν ένα καταρράκτη να ρίχνει με ορμή τα νερά του σε μια λίμνη. Όσο νερό όμως και αν έπεφτε στη λίμνη τα νερά της ήταν ασάλευτα.



Όταν πλησίασαν είδαν έναν άντρα αλυσοδεμένο σε ένα βράχο.
«Πατέρα πως βρέθηκες εδώ;».
«Φύγετε παιδιά μου, εδώ υπάρχει ένας κακός μάγος και θα σας κάνει κακό, αυτός με έδεσε».
«Μυρτούλα πιάσε εσύ νερό και εγώ θα ελευθερώσω τον πατέρα» είπε ο Φοίβος και βγάζοντας το δεύτερο κλειδί τον ελευθέρωσε, ενώ η Μυρτούλα γέμισε το παγούρι με νερό από την ακύμαντη λίμνη.
Ξαφνικά σηκώθηκε αέρας και η βροντερή φωνή του μάγου ακούστηκε.
Ο πατέρας και τα παιδιά  άρχισαν να τρέχουν προς τη μεγάλη πέτρινη πόρτα που έβλεπαν λίγο πιο κάτω.
Ο Φοίβος χωρίς δεύτερη σκέψη έβγαλε το τρίτο κλειδί και την ξεκλείδωσε. Αμέσως βρέθηκαν σε ένα λιβάδι γεμάτο όμορφα λουλούδια και δέντρα.


«Σωθήκαμε» φώναξαν και έγιναν όλοι μαζί μια αγκαλιά. Αμέσως έτρεξαν στο σπίτι τους, έδωσαν στην μανούλα να πιει το νερό και  εκείνη άνοιξε τα μάτια της. Τους αγκάλιασε με λαχτάρα και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Με αυτό το παραμύθι έλαβα μέρος στο παιχνίδι της Φλώρας. Στο κείμενό μας έπρεπε να συμπεριλάβουμε την φράση που υπάρχει με κόκκινα γράμματα στο παραμύθι μου.

Υ.Γ. το παραμύθι μου ήθελε λίγη περιπέτεια παραπάνω, αλλά λόγω του περιορισμού λέξεων(500) του παιχνιδιού δεν μπορούσα να το κάνω. Πριν το βάλω όμως στο "συρτάρι" θα το εμπλουτίσω λίγο.
Υ.Γ. όλες οι φώτο είναι από το διαδίκτυο.
Να είστε καλά.
Καλό Σαββατοκύριακο!
Φιλάκια!

51 σχόλια:

  1. εγώ ένα θα σου πώ...τυχερός ο μικρός Ηλίας με τέτοια γιαγιά!!!!!!! Έχει ν' ακούσει υπέροχα παραμύθια!!!!!! Το απόγευμα θα τους το διαβάσω, πολύ μου άρεσε!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κωνσταντίνα μου διαβασέ το στα πιτσιρίκια σου και πες μου αν τους άρεσε. Τα παιδιά είναι οι καλύτεροι κριτές.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. συγχαρητηρια Ελενη μου!
    μια ιστορια παραμυθι ιδιαιτερη για μενα!
    μου αρεσε επισης πολυ!
    φιλακια πολλα! καλο σκ να εχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Ελενάκι μου
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου
    και για το πανέμορφο παραμύθι που
    μας χάρισες!!!!
    Είναι μεγάλο προσόν να απομυθοποιείς τον πόνο της ζωής
    και να τον προσαρμόζεις μέσα στο κύκλο
    του παραμυθιού κι εσύ τα καταφέρνεις σ' αυτό τέλεια!!!
    Και να μην το εμπλουτίσεις νομίζω πως άξια στέκεται!!!!

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου μου αρέσει στα παραμύθια μου να μην βάζω πόνο...δεν θέλω να ψυχοπλακώνω τα παιδιά.
      Στο συγκεκριμένο η φράση-κλειδί παρέπεμπε σε δυσκολίες, αλλά με αίσιο τέλος.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Ελένη μου,
    πολύ μου άρεσε το παραμύθι σου και το ευτυχισμένο τέλος του!!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου! Γράφεις πάντα τόσο όμορφα!
    Να έχεις ένα καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον έστω και στα παραμύθια, ας έχουμε αίσιο τέλος.
      Να είσαι καλά κοριτσάκι!

      Διαγραφή
  5. πανέμορφη ιστορία ελένη μου θα την ξαναδιαβάσω ...καλημέρα ολη μέρα ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου αρεσε παρα πολυ αυτη η ιστορια ! Απλη, λιτη και συγκινιτικη..
    Αν δεν κανω λαθος τη ειχα ψηφισει κιολασ.
    Καλ ΣΚ Ελενη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Μαράκι μου... είδα ότι την ψήφισες και χαίρομαι που σου άρεσε.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Τί όμορφοοοοοο!!! Μπράβο, Ελενάκι μου!!!
    Μπράβο και πάλι μπράβο!!
    (Μου άρεσαν και οι εικόνες που το "έντυσες"!)
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάντα μού άρεσε νά διαβάζω τίς υπέροχες ιστορίες σου,Ελένη μου!!Καί αυτή,μέ μάγεψε!!
    Συγχαρητήρια γιά τήν συμμετοχή σου!!Καλό Σ/Κ!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητηρια Ελενη!
    Πολυ ωραιο το παραμυθι σου!
    φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ελένη, όπως έγραψα και στης Φλώρας, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το κείμενό σου, θεωρώ ότι με μικροτροποποιήσεις δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα παιδικά παραμύθια.

    Καλό υπόλοιπο Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο ο περιορισμός των λέξεων στο παιχνίδι δεν μου επέτρεψαν να το εμπλουτίσω λίγο ακόμη.
      Όμως όπως έγραψα, αργότερα θα το επεξεργαστώ λίγο παραπάνω.
      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  11. Πολύ όμορφο, γλυκό και τρυφερό το παραμύθι σου Ελένη.
    Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Περιμένω πολύ και το ανανεωμένο κείμενο Ελένη μου. Καταλαβαίνω πως το όριο των λέξεων σε έκοψε πολύ. Ήταν πολύ πολύ καλό και μπράβο σου ( γιατί γα μένα είναι δύσκολο είδος το παραμύθι) !
    Τα φιλιά μου ! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου εσύ είσαι πολύ καλή στην ποίηση (και όχι μόνο) που εγώ δεν το έχω καθόλου και γι΄ αυτό δεν συμμετέχω στο συμπόσιο σου αν και θα το ήθελα.
      Όντως το όριο των λέξεων με δυσκόλεψε αρκετά...

      Διαγραφή
  13. Ελένη μου μου άρεσε το παραμύθι!..Μπράβο σου!
    Μόλις έφυγε ο εγγονός μου κι`άνοιξα τον υπολογιστή...όμως αύριο θα του το διαβάσω οπωσδήποτε...
    Σου εύχομαι όμορφο Σαββατοκύριακο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να του το διαβάσεις μία άλλη μέρα και να μου πεις αν του άρεσε.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Ως λάτρης του λαϊκού παραμυθιού, οφείλω να σου πω πως το παραμύθι σου στηρίχθηκε στους νόμους του ελληνικού λαϊκού παραμυθιού, όπου υπάρχει η δράση, τα στοιχεία της γης, μάγοι και άλλες απόκοσμες υπάρξεις, σκοπός που επιβάλει τη δράση, ξορκισμός των φόβων κάτω απ' την πίεση της επίτευξης του στόχου και τέλος σε όλα τα λαϊκά παραμύθια σχεδόν θα συναντήσουμε την επανάληψη... 3 κλειδιά, 3 μήλα, 3 ρούχα.... κλπ.
    Μπράβο για το γράψιμό σου σε ένα τόσο δύσκολο είδος που λέγεται παραμύθι
    και σ' ευχαριστώ που το κατέθεσες στο παιχνίδι μας.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Φλώρα μου στα λαϊκά παραμύθια υπάρχουν αυτά τα στοιχεία και προσπάθησα να τα εντάξω και εγώ στο δικό μου παραμύθι.
      Επειδή μου αρέσει να γράφω παραμύθια ήθελα μια φορά να συμμετάσχω και με παραμύθι στο παιχνίδι σου.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Ακόμα και υπέροχα παραμύθια διαβάζουμε στον διαγωνισμό της Φλώρας! Αγαπώ πολύ το παιδικό παραμύθι ως τρόπο γραφής Ελενάρα μου! Να είσαι καλά και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το παιχνίδι της Φλώρας κάνει όλους όσους συμμετέχουμε σε αυτό, την φαντασία μας να καλπάζει...
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΕΝΗ ΜΟΥ,ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΟΥ!!!!
    ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΕΓΡΑΦΕΣ ΚΑΝΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ;
    ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΩ.
    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θαυμάσια ιστοριούλα, καλή επιτυχία !!
    Χαρούμενη Κυριακή εύχομαι !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ελένη μου συγχαρητήρια για το τόσο όμορφο παραμύθι που έγραψες!
    Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φανταστικό το παραμύθι σου, Ελένη μου, παρ΄όλο τον περιορισμό των λέξεων και την έλλειψη περιπέτειας, όπως κι΄εσύ λες. Ένα μεγάλο "μπράβο" από μένα. Δούλεψέ το λίγο ακόμη και τοποθέτησέ το στα "πολύ ωραία σου"
    Την αγάπη μου πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντένη μου ο περιορισμός των λέξεων με περιόρισε, αλλά τώρα θα το επεξεργαστώ λίγο ακόμα.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Το υπέροχο παραμύθι σου-που μόλις διάβασα-καλή μου φίλη Ελένη είναι πειρασμός στη φαντασία!Πολύ μαγικό!Στο μονοπάτι σου φυσικά είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα της επεξεργασίας του!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου και να 'σαι πάντα καλά για ν' απολαμβάνουμε κι άλλες όμορφες ιστοριούλες!!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μ'αρέσει πολύ και θα ήθελα να το δω εμπλουτισμένο.............θα μας το αναρτήσεις όταν το τελειώσεις, έτσι;; Ξέρεις...............λατρεύω τα παραμύθια!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Καλή σου νύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολύ ωραίο το παραμύθι σου, Ελένη!! Πραγματικά βγαλμένο από τα "Μονοπάτια της φαντασίας" σου!! Μπράβο για τη συμμετοχή σου στο διαγωνισμό!! Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να'χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλημέρα Ελένη μου!!! Μπράβο για την συμμετοχή σου!!! Ενα ονειρικό παραμύθι μας χάρισες και ταξιδέψαμε κι εμείς μαζί σου!! Σίγουρα να το συνεχίσεις και να κάνεις ανάρτηση!!
    Το θεωρώ τόσο δύσκολο να γράψει κάποιος παραμύθι!!! Εσύ όμως είσαι μανούλα σε αυτό!!! Μπράβο!! Είμαι σίγουρη πολλά παιδάκια θα το απολάμβαναν και θα λάτρευαν τους μικρούς ήρωες!!!
    Να σαι καλά Ελένη μου!! Καλή βδομάδα σου εύχομαι να έχεις!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα Ελένη μου!
    Είναι υπέροχο το κείμενο σου.. με άγγιξε πολύ η φράση "τούτος ο ανήφορος, κατήφορο θα φέρει"... τόσο αισιόδοξο!!!!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Συγχαρητήρια Ελένη μου!! Μου άρεσε πολύ!! Κρίμα που το έκοψες όμως!!
    Καλή εβδομάδα να έχεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλησπέρα Ελένη μου!! Προσωπικά μου άρεσε πολύ, γι΄αυτό πήρε και τους δυο βαθμούς μου! Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου και πάντα όμορφες εμπνεύσεις! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. μακάρι και στης ζωή τον πόνο η αγάπη και τα τρία κλειδιά να δίνανε αυτό το όμορφο τέλος...
    μπράβο Ελένη μου! αξιολάτρευτο το παραμύθι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ ωραίο παραμυθάκι!Θα το πω και στην κόρη μου κάποια στιγμή!Μου άρεσε που είχε ευτυχισμένο τέλος γιατί γι'αυτό είναι τα παραμυθάκια!Πολλά φιλιά και πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. κι εγω θα το διαβάσω στη μικρή μου φίλη! Πολύ όμορφο!
    πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. όμορφο παραμυθι... συγχαρητήρια.. και καλή επιτυχία!!! καλό βραδυ, μακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Άλλο ένα υπέροχο παραμύθι από τα μονοπάτια της δικής σου Φαντασίας Ελενάκι μου!!! Καλή επιτυχία σου εύχομαι!!!!Πολλά φιλιά και πολλά πολλά συγχαρητήρια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή