Κυριακή 18 Μαΐου 2014

Διεθνής Ημέρα Μουσείων

Η 18η Μαΐου έχει οριστεί από το 1977 ως Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων
Έτσι σήμερα είναι ευκαιρία να επισκεφτούμε κάποιο μουσείο μια και
η είσοδος είναι ελεύθερη.




Αξίζει γιατί στα μουσεία βρίσκεται τεκμηριωμένη η ιστορία μας!



Αυτή η παράσταση είναι τμήμα από το ανατολικό αέτωμα του ναού του Διός στην Ολυμπία,
στο οποίο απεικονίζεται  η προετοιμασία της αρματοδρομίας μεταξύ του Οινόμαου βασιλιά
της Πίσσας και του Πέλοπα.
Στο μικρό τμήμα που φαίνεται στην φωτογραφία απεικονίζεται ένας γέρος μάντης περίλυπος, γιατί γνωρίζει την έκβαση της αρματοδρομίας στην οποία σκοτώθηκε ο Οινόμαος, όπως έλεγε και ο χρησμός.




Αυτό είναι  τμήμα  από το δυτικό αέτωμα του ναού του Διός συην Ολυμπία.
Η παράσταση απεικονίζει μία Κενταυρομαχία, που έγινε κατά την διάρκεια
του γάμου του βασιλιά των Λαπιθών Πειρίθου.
Στο κέντρο δεσπόζει η μορφή του θεού Απόλλωνα, τιμωρού της ύβρεως και  θεού της τάξεως.
Δεξιά και αριστερά του είναι δύο κένταυροι, που έχουν αρπάξει δύο Λαπιθίδες.
Στο γάμο οι Κένταυροι ήταν καλεσμένοι, όμως αυτοί μέθυσαν
και διέπραξαν ύβρη καθώς επιτέθηκαν στις γυναίκες των Λαπιθών,
με αποτέλεσμα να δεχτούν την επίθεση του Θησέα και του Πειρίθου, για να  τις σώσουν.

Οι φωτογραφίες είναι από το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας.
Σήμερα θα κάνω μια βόλτα στο νέο μουσείο της πόλης μου (σύντομα θα σας έχω ρεπορτάζ)
και μετά θα πάω να ψηφίσω...
Φιλάκια!






15 σχόλια:

  1. ευχαριστώ για την ενημέρωση!!!καλημέρα ελένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Ελένη μου
    Κι εμένα μου αρέσει να "χάνομαι"
    μες στα μουσεία!!!

    φιλάκι και καλά αποτελέσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. θα έχει καινούργιο μουσείο η πόλη μας; Να μας ενημερώσεις!!! Φιλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κωνσταντίνα μου αυτό στη Δημοτική Αγορά, αν δεν έχεις πάει να πας, έχει πολύ ωραία εκθέματα, όλα από την ευρύτερη περιοχή της Ηλείας.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Μακάρι νά μπορούσα νά πάω σήμερα Ελένη μου!Περιμένω ρεπορτάζ από τό Μουσείο τής Ολυμπίας!Τό είχα επισκεφτεί πρίν χρόνια!!Καλό βράδυ!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου αρέσει να επισκέφτομαι τα μουσεία.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είχα ιδέα ότι σήμερα γιόρταζαν και τα μουσεία!

    Καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρόλο που ήξερα ότι σήμερα ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων και η είσοδος είναι ελεύθερη δεν κατάφερα να επισκεφτώ κανένα.
    Δεν φταίω εγώ!
    Η κάλπη φταίει!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αχ μ αρεσουν τα μουσεια Ελενη μου αν και δεν εχω δει πολλα!

    φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι φωτογραφίες που τράβηξες είναι πολύ όμορφες, σε ευχαριστούμε! Και εγώ παρά ότι το ήξερα δεν επισκέφτηκα κάποιο. Από την μία οι εκλογές από την άλλη η Κυριακή είναι η μόνη μέρα ξεκούρασης που απέμεινε...οπότε :))
    Καλή εβδομάδα να έχεις και τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ήταν κρίμα που φέτος συνέπεσε με τις εκλογές...
    τι ομορφότερο από μια επίσκεψη σε μουσείο!
    να είσαι καλά Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν έχω βρεθεί στην Αρχαία Ολυμπία ως τώρα αν και έχω βρεθεί από την άλλη πλευρά της Πελοποννήσου,στην Επίδαυρο.
    Είναι τόσο όμορφο να κάνεις μια βόλτα στα μουσεία...πολύ πιο ενδιαφέρον από το να πάρεις ένα βιβλίο και να αρχίσεις απλά,να διαβάζεις ιστορία.Αυτό κάποια στιγμή θα γίνει βαρετό,ενώ σ' ένα μουσείο η ιστορία ξεδιπλώνεται με πολύ πιο παραστατικό τρόπο μπροστά μας!
    όμορφη ξενάγηση!!
    Καλή εβδομάδα!
    Ανθή http://florewritesabout.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είναι πολύ ωραία τα μουσεία!Και τα ιστορικά αλλά και τα φυσικής ιστορίας που και από αυτή δόξα τω Θεώ έχουμε άπλετη!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή