Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Ημέρα της Γης 2020


Το παράπονο της Γης

Άνθρωπε κοίτα τον ουρανό
ανάμεσα σε όλα τα φωτεινά αστέρια σε μένα εδόθη
η Εντολή  για να σου χαρίσω τον παράδεισο.
Στολίστηκα με πανύψηλα δασωμένα βουνά
και καταπράσινες κοιλάδες για να σου προσφέρουν  
ανέμελες στιγμές.
Πολύχρωμα λουλούδια δίνουν χρώμα στη ζωή σου
Γλυκόλαλα πουλιά γλυκαίνουν τις ημέρες σου
Ποτάμια με γάργαρα νερά δροσίζουν το κορμί σου
και θάλασσες σε χαϊδεύουν με το κύμα τους.
Παρακάλεσα τον Ήλιο να σου χαρίζει φως, τον αέρα
να σε δροσίζει και το φεγγάρι να φέγγει τα σκοτάδια σου.

Όλα τα άσχημα τα έκρυψα καλά  για να μην τα βρεις
και χάσεις την ευλογία.
Όμως κάποια μάγισσα κακιά θόλωσε το μυαλό σου
και άρχισες να σκάβεις τα σωθικά μου
και βρήκες όλα τα άσκημα που είχα κρυμμένα.
Και έβγαλες τον χρυσό, τα διαμάντια και τα ασήμια
που σου έμαθαν την απληστία.
Και έβγαλες το κατράμι που σου μαύρισε τη ζωή.
Και έβγαλες ατσάλι και έφτιαξες κανόνια.
Και έβγαλες σίδηρο και έφτιαξες κάγκελα.
Και έβγαλες δηλητηριώδη αέρια που σου κόβουν την
αναπνοή.
Και έφτιαξες χημικά που σκορπίζουν θάνατο...
Γιατί; Γιατί;

12 σχόλια:

  1. "Γιατί πάνω απ' όλα το χρήμα" θα σου απαντούσε ο σημερινός τεχνοκράτης που ουδεμία ευαισθησία διαθέτει για τη φύση, τα λουλούδια και τη θάλασσα. Τα θεωρεί όλα "νόμιμη κατοχή" του και τα χρησιμοποιεί προς ίδιον όφελος. Όταν ο θάνατος κάποιων ανθρώπων, αυξάνει τις καταθέσεις ενός τραπεζικού λογαριασμού, ο πλανήτης είναι καταδικασμένος.
    Ελένη μου, χειροκροτώ τους στίχους και την αγωνία σου. Ελπίζω να μην ξοδέψουμε τα τελευταία αποθέματα φυσικών πόρων σε όπλα και μαζικές καταστροφές. Οψόμεθα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω και εγώ να μην ξοδέψουμε και τα τελευταία αποθέματα φυσικών πόρων για όπλα και πάσης φύσεως μαζικές καταστροφές, αλλά φοβάμαι ότι στο βωμό του χρήματος δεν καταλαβαίνουν τίποτα.
      Να είσαι καλά Μαρία μου!

      Διαγραφή
  2. Δεν υπάρχει "ημέρα της Γης" στην έννοια της σημερινής οργανωμένης κοινωνίας των ανθρώπων Ελένη μου. Και δεν μέμφομαι συλλήβδην των ανθρώπων αλλά της κοινωνικής τους οργάνωσης. Του πολιτικού και οικονομικού τους συστήματος.
    Απλά και σταράτα λόγια. Δεν υπάρχει.
    Την καλησπέρα μου και ευχές καλή μου φίλη.
    Πολύ όμορφη και παραστατική η γραφή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου έχεις δίκιο. Η κοινωνία μας σκέφτεται μόνο το σήμερα και όχι τι θα παραδώσει στις επόμενες γενιές. Θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του χρήματος.

      Διαγραφή
  3. Αλήθεια Γιατί; Ναι συμφωνώ με το Γιάννη. Η ημέρα της Γης έγινε άλλη μια παγκοσμια ημέρα που καταδεικνύει πόσο λίγοι είμαστε μπροστά στο θαύμα που λέγεται Φύσις. Πόσο επικίνδυνοι συγχρόνως. Όχι μόνο για κέρδος θα πω εγώ, αλλά για κυριαρχία περισσότερο
    Χρόνια πολλα΄Ελένη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταστρέφουμε την φύση και αυτό καταλήγει σε βάρος μας χωρίς καμιά αμφιβολία.
      Να είσαι καλά Άννα μου και χρόνια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Δεν υπάρχουν ευαισθησίες στους δυνατούς της γης Ελένη μου. Ένα δίκιο το χει ο Γιάννης. Υποκρισία στα όρνεα του πλούτου, της απόλαυσης και της εκμετάλλευσης που βασίζεται στον αφανισμό και σε ότι στέκεται εμπόδιο. Αδιάφοροι και ανεύθυνοι υπογράφουμε και τον δικό μας αφανισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ματαιοδοξια των ανθρωπων γλυκια μου
    αυτη


    καλημερα και πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και λίγα λέει η Γη μας, Άννα μου.
    Τόσα και τόσα της κάνουμε, πώς να μη διαμαρτυρηθεί;
    Στο βωμό του χρήματος όμως θυσιάζοντας τα πάντα.
    Και την πληρώνουν οι απλοί άνθρωποι.
    Ως πότε, η Γη θα αποφασίσει.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χριστός Ανέστη Ελένη μου ...Για λίγο σταματήσανε τα πάντα και πήρε μια ανάσα η γη μας Ελένη μου .. μέχρι που βγήκαν τα άγρια ζώα στις πόλεις..η απληστία όσων μας κυβερνούν για όλο και περισσότερο χρήμα (λες και θα το πάρουν μαζί τους όταν πεθάνουν)την κάνει να πνίγεται και στο τέλος θα μας εκδικηθεί και θα έχει δίκιο όλα αυτά γιατί;
    Οι ανησυχίες σου και δικές μας φιλενάδα.. μακάρι να βάλουμε μυαλό.. να την αγαπήσουμε και να την προσέξουμε κατά της πρέπει για τις επόμενες γενιές...
    Χρόνια πολλά με υγεία Ελενη μου ..την αγαπά μου φιλιά...!!:! 🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά Ελένη μου !! Αν η Γη μπορούσε να μιλήσει ακόμα πιο πολλά θα μας έλεγε αλλά και πάλι δεν ξέρω αν ακούγαμε εμείς οι κοινοί θνητοί και οι ισχυροί του πλανήτη !!Το οικοσύστημα ηρέμησε λίγο από τις καταστροφές μας και βρήκαν τη θέση τους εκεί που πρέπει να είναι τα ζωάκια !!
    ΣΕ φιλώ με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωχ συγγνώμη Ελένη μου, σου άλλαξα το όνομα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή