Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Νάρκισσος


Ο Νάρκισσος είναι άραγε ένα όμορφο λουλούδι 
δημιούργημα των Ολύμπιων θεών, 
που η βαριά ευωδιά του σε ναρκώνει και
σε μαγεύει σαν  αλλοτινή Κίρκη;
Ή ένας όμορφος νέος που εγκλωβίστηκε
στην ψευδαίσθηση και την αυταπάτη,
μακριά από την πραγματικότητα
και καθηλώθηκε στη σπηλιά των αισθήσεων
σαν άλλος δεσμώτης;
Ίσως και τα δύο.
Ίσως είναι αυτός που αγνόησε την νύμφη Ηχώ
που τον καλούσε,
αυτός που δεν έδωσε σημασία στο χρησμό του Τειρεσία,
παρά έμεινε να κοιτάζει το είδωλό του 
στα ακύμαντα νερά μιας λίμνης.

Τώρα μόνο η Ηχώ απόμεινε να αντιλαλεί, 
τ' όνομά του ανάμεσα στους βράχους και
τον θυμίζουν και τα λίγα λουλούδια στην όχθη της λίμνης
που καθρεφτίζουν τα κεφαλάκια τους στα νερά της.


Narcissus-Caravaggio (1594-96)...


Γράφτηκε μετά από πρόσκληση της αλατοπαρέας



















6 σχόλια:

  1. Ελένη μου, ξέρεις πολύ καλά, ότι όλος αυτός ο κόσμος των αρχαίων μύθων είναι η λατρεία μου. Είναι ένα ταξίδι, που μού αρέσει να κάνω, να αφήνομαι, να παρασύρομαι αλλά να σκέφτομαι μαζί. Ακροβατείς τόσο ωραία στα χαρακτηριστικά αυτής της ιστορίας αλλά και στις διαφορετικές της προσεγγίσεις. Να πω ότι με άγγιξε πάρα πολύ και το αγάπησα.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου και εγώ λατρεύω την ελληνική μυθολογία, είναι τόσο πλούσια και πίσω από κάθε μύθο κρύβεται και μια αλήθεια για τον κύκλο της ζωής.
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  2. Όμορφο, αν το είχα υπόψη μου πριν λίγες μέρες, θα το έβαζα στη σχετική εγγραφή που ανάρτησα πριν λίγες μέρες, με θέμα τον Νάρκισσο.
    Την καλημέρα μου, Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχες οι περιγραφές και των δύο εκδοχών, Ελένη μου.
    Μια ευωδιαστή καλησπέρα και ευχές για μια όμορφη νέα εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή